Idén is elérhető a Wolt népszerű karácsonyfa-házhozszállítási szolgáltatása, amely segít megkímélni a vásárlókat a cipekedéstől és a sorban állástól.
Komoly dolog derült ki a halottak napi mécsesekről: erről tudj, amikor meggyújtasz egyet a temetőben
Halottak napja alkalmából rengetegen vásárolnak be gyertyából, ezt pedig évről évre egyre nagyobb értékű importáruval igyekeznek megtámogatni az EU releváns piaci szereplői: a gyertyaimport 2024-ben elérte az 513 millió eurót, ami 17 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest, derül ki a Eurostat legfrissebb kereskedelmi statisztikáiból. A legnagyobb importőr Hollandia volt 112 millió euróval (nagyjából 4300 millió forinttal), amely az unió teljes gyertyaimportjának 22 százalékát tette ki, a termékek 75 százaléka Kínából érkezett be Európába. Ezzel szemben a legnagyobb exportőr Lengyelország volt és az Egyesült Királyság vásárolta meg a gyertyák legnagyobb részét.
A halottak napi hétvégén az egész ország megindul a temetőkbe, hogy gyertyát gyújtson az elhunyt szeretteik emlékére. Ebben az időszakban nagy mennyiségű gyertya fogy, ráadásul sokan nemcsak halottak napjára, mindenszentekre és akár halloweenra vásárol be, hanem már a hideg hónapokra, karácsonyra is.
Ez alapján nem meglepő, hogy a gyertyaipar jól pörög az Európai Unióban. A Eurostat adatai alapján a kontinens nagy mennyiségű importárut szerzett be: a 2023-ban számolt 437 millió euró értékű készlethez képest 2024-re 513 millió euróra (átszámolva nagyjából 200 ezer millió forintra) nőtt a gyertyák behozatala, ami 17 százalékos növekedést jelent.
Az EU-n kívüli országokba szánt export hasonló méreteket mutatott, tavaly 450 millió euró (körülbelül 175 ezer millió forint) értékben adtak el a kontinensről gyertyát, ez azonban 2 százalékos csökkenést jelent 2023-hoz képest, amikor ez az összeg még 460 millió euró volt.
Ezekben az országokban voltak a legnagyobb mozgások
A legtöbb gyertyát Hollandia hozta be EU-n kívüli országokból, 2024-ben 112 millió euró értékben vásárolt. Ez a teljes uniós import 22 százalékát tette ki értékben, megelőzve a másik két éllovast, a 80 millió euróért betárazó Németországot (ez 16 százalékát tette ki az összes importárunak), és Franciaországot is, ahová 64 millió euró értékben hoztak be gyertyát (ez pedig a 12 százaléka az összes behozott gyertyának).
Magyarország jóval kevesebb gyertyát hoz be ezeknél az EU-n kívülről, 11,5 millió euró értékű (nagyjából 4500 millió forint) árut importáltunk, ez azonban 4 millióval több a 2023-as értékhez képest, ami 50 százalékos növekedést jelentett.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Na de honnan származik ez a sok behozott gyertya? Túlnyomó részben ázsiai termék érkezik Európába, abból is Kína adja el a kontinensen a legtöbbet, ami a teljes import 75 százalékát tette ki 382 millió eurós (körülbelül 148 ezer millió forint) értékben. Őket követte Vietnám 30 millió euróval (6 százalék) és nem sokkal lemaradva az Egyesült Királyság 28 millió euróval (6 százalék).

2024-ben az uniós országok közül a legnagyobb exportőr Lengyelország volt 85 millió euróval. Ezzel a lengyelek a gyertyák teljes exportjának 19 százalékát tették ki, megelőzve a 80 millió euró értékben eladó Franciaországot (18 százalék), illetve Csehországot és Dániát, ahol 47 millió eurónyi gyertyát (10 százalék) adtak el EU-n kívüli országoknak.
Ezen országok közül az eladott gyertyák közel egyharmada, azaz 127 millió értékű áru az Egyesült Királyságba irányult, míg a fennmaradó uniós export főként Svájcba (81 millió euró, 18 százalék) és az Egyesült Államokba (68 millió euró, 15 százalék) jutott el.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








