Töretlen az egyik hazai elektronikai áruház csomagautomatáinak a népszerűsége - ez most derült ki egy friss felmérésből.
A Tesco új, mesterséges intelligenciával működő biztonsági rendszert vezetett be az alkoholos termékek védelmére, amely jelentősen megnöveli a vásárlók várakozási idejét - számolt be a Daily Mail, a Mirror és a BirminghamMail.
A Freedom Case nevű zárható biztonsági vitrineket több Tesco üzletben is telepítették, amelyek négylépcsős folyamatot igényelnek a kinyitásukhoz. A rendszer képes nyomon követni, mikor távolítanak el termékeket, milyen gyakran nyitják ki a szekrényt és mennyi ideig, valamint riasztja a személyzetet gyanús viselkedés észlelése esetén.
Bár a rendszert már tavaly nyár óta használják, egyes üzletek csak most tesztelik az új lopásgátló eszközöket. A biztonsági vitrineket először a dél-londoni Purley-ben vezették be, de nemrég a walesi Swansea Fforestfach városrészében is megjelentek. A vásárlók beszámolói szerint a rendszer működése egyszerű: meg kell nyomni egy gombot, majd egy visszaszámlálás után a vitrin kinyílik. Egyesek szerint amikor a gombot megnyomják, a biztonsági kamerák figyelik a vásárlót, így nehezebb ellopni a termékeket.
A British Retail Consortium szerint a bolti lopások "irányíthatatlanná" váltak, és évente 2 milliárd fontba kerülnek a kereskedőknek. Egy márciusi felmérésük szerint a brit lakosság közel negyede volt szemtanúja bolti lopásnak az elmúlt 12 hónapban. A vásárlók reakciói vegyesek. Míg egyesek felháborodtak a megnövekedett várakozási idő miatt, mások üdvözölték a változást, kiemelve, hogy a rendszer súlyérzékelőkkel is rendelkezik, így a Tesco pontosan tudja, melyik üveget távolították el.
A Tesco nem kívánt nyilatkozni a rendszerről, de korábban már cáfolta, hogy arcfelismerő technológiát használna a vitrinekhez. A lopásgátló megoldások között megjelentek egyéb eszközök is, például műanyag tolóajtók, amelyek hangot adnak ki nyitáskor, bár sokan kétségbe vonják ezek hatékonyságát. A szakértők szerint ha a bolti lopások és az agresszív vásárlói viselkedés problémáját nem kezelik határozottan, a jövőben minden termék rácsok vagy műanyag képernyők mögött lesz elérhető, ami jelentősen rontaná a vásárlási élményt.
Műfenyő vagy igazi? Pont kerülhetett az ősi vita végére: tisztul a kép, minden ebbe az irányba mutat
A karácsonyi időszak közeledtével egyre többen foglalkoznak a karácsonyfa-választás kérdésével.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








