A Penny felmérése szerint a legtöbb család 20-40 ezer forintból gazdálkodik.
Sokat változtak a magyarok vásárlási szokásai az elmúlt hónapokban: az infláció miatt lényegesen kevesebbet ér a pénzük, sok mindenről voltak kénytelenek lemondani. A kiskereskedelmi láncok beszámolói szerint megélénkült a kereslet az olcsó sajátmárkás termékek iránt, és bár a diszkontláncok ajánlatai legtöbbször jónak, sőt, nagyon jónak tűnnek, mielőtt megtömnénk a kosarunkat akciós termékekkel, érdemes számolgatni, de legalább átgondolni pár dolgot.
Az elmúlt egy-másfél évben nagyon megváltoztak a hazai bolti vásárlási szokások. Nincs mit csodálkozni ezen, az infláció rekordmagasságokba szökött, a reálbérek pedig folyamatosan zuhannak. Mint ahogy arról a Pénzcentrum is beszámolt, egyre népszerűbbek, az olcsó, sajátmárkás termékek, hiszen több ezer forintot is spórolhatunk 1-1 bevásárlás során, ha azt a boltot választjuk, ahol ilyeneket kínálnak.
Nem is csoda tehát, hogy annyira megerősödtek a diszkontok az utóbbi egy évben, és a koncepció tekintetében egyre többen másolják őket: a Spar 2022-es évéről tartott sajtótájékoztatóján elhangzott, hogy a hangsúlyt egyértelműen a sajátmárkás termékekre kell fektetni, hogy versenyezni tudjanak a diszkontokkal.
A német szupermarketóriások, a Lidl és az Aldi ádáz versenyt vívnak a globális terjeszkedésért. Stratégiájuk az olcsó, többnyire sajátmárkás termékekre, illetve a hatékony működésre összpontosít. Piaci eredményeiket látva, igencsak jól is működik ez a kiskereskedelmi szemlélet, módszereikkel ugyanis a legtöbb piacról sikerült kiszorítaniuk mára a helyi kiskereskedelmi szereplőket.
Nyitott szemmel
A jól ismert diszkont szupermarketláncokat egyre gyakrabban keresik a fenti okok miatt azok a vásárlók, akik a jó ár-érték arányú termékeket részesítik előnyben, és bár a diszkontláncok ajánlatai legtöbbször jónak, sőt, nagyon jónak tűnnek, mielőtt megtömnénk a kosarunkat akciós termékekkel, érdemes számolgatni, de legalább átgondolni pár dolgot.
A Mashed cikke szerint az Aldi bébiételei elfogadható árúak, ám a szülők gyakran találnak máshol jobb ajánlatokat, például a márkás bébiételgyártók kínálatában, amikhez kuponokkal olcsóbban hozzájuthatnak . Ezeket a kuponokat a tengeren túl kombinálni lehet a rendszeres bolti kiárusításokkal, hogy nagy mennyiségű bébiételt vásárolhassanak olcsóbban, mint a diszkontokban. Ők ugyanis csak ritkán kínálnak kuponokat a termékeihez, és nem fogadják el a nagy gyártók kuponjait.
A szupermarketláncok népszerűségüket a minőség a jó ár kombinációjának köszönhetik, de kulcsfontosságú annak ismerete, hogyan lehet ezeket az előnyöket kimaxolni. Az Aldi, a Lidl, a Penny például különböző méretű kiszerelésben kínálja termékeit, aminek azért nem árt utánaszámolni, hiszen nem biztos, hogy minden kiszerelés egyformán megéri. A lényeg, hogy a sajátmárkás termékek nem minden esetben feltétlenül olcsóbbak, mint a gyártóiak, pláne ha kifogunk egy jó akciót.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
És persze az sem utolsó szempont, hogy rendkívül széles választékot kínálnak, szinte minden megtalálható a diszkontok polcain, amire egy átlagos, kis- vagy nagygyerekes háztartásban csak szükség lehet.
Akciódús
De nem csak az Egyesült Államokban lehet spórolni a kuponozással, itthon is ki lehet fogni meglepően jó akciókat, például ha csatlakozunk a vásárlói klubokhoz, vagy letöltjük az áruházlánc saját applikációját. A tartósan magas infláció hatására a vásárlók el is kezdték még inkább keresni az akciókat, hűségprogramokat, kuponokat, applikációkat és minden olyan lehetőséget, amin pénzt lehet megtakarítani a vásárlásoknál. Ezt a legnagyobb hazai áruházláncok is megerősítették a Pénzcentrum kérdésére, és arról is nyilatkoztak, hogy hogyan tudnak jelenleg a vásárlók a legtöbbet spórolni az adott boltban.
Az Aldi hetente megújuló, 70-100 terméket felölelő akciói mellett mindig újabb és újabb lehetőségeket nyújt a spórolásra, legyen szó élelmiszerekről vagy non-food termékekről, az Auchan pedig Bizalomprogramjának keretében minden héten megújuló kedvezményeket hirdet meg. A Lidlnek digitális hűségprogramja is van, a Plus alkalmazás, amit már a vásárlók harmada használ. A Penny törzsvásárlói programja, a MYPENNY szintén kuponokat és extra hűségpontokat kínál.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








