5 °C Budapest
Man shopping in a supermarket

Kétszer is gondold át, mielőtt sajátmárkás terméket veszel az Aldiban, Lidl-ben, Penny-ben

2023. november 22. 07:15

Sokat változtak a magyarok vásárlási szokásai az elmúlt hónapokban: az infláció miatt lényegesen kevesebbet ér a pénzük, sok mindenről voltak kénytelenek lemondani. A kiskereskedelmi láncok beszámolói szerint megélénkült a kereslet az olcsó sajátmárkás termékek iránt, és bár a diszkontláncok ajánlatai legtöbbször jónak, sőt, nagyon jónak tűnnek, mielőtt megtömnénk a kosarunkat akciós termékekkel, érdemes számolgatni, de legalább átgondolni pár dolgot.

Az elmúlt egy-másfél évben nagyon megváltoztak a hazai bolti vásárlási szokások. Nincs mit csodálkozni ezen, az infláció rekordmagasságokba szökött, a reálbérek pedig folyamatosan zuhannak. Mint ahogy arról a Pénzcentrum is beszámolt, egyre népszerűbbek, az olcsó, sajátmárkás termékek, hiszen több ezer forintot is spórolhatunk 1-1 bevásárlás során, ha azt a boltot választjuk, ahol ilyeneket kínálnak.

Nem is csoda tehát, hogy annyira megerősödtek a diszkontok az utóbbi egy évben, és a koncepció tekintetében egyre többen másolják őket: a Spar 2022-es évéről tartott sajtótájékoztatóján elhangzott, hogy a hangsúlyt egyértelműen a sajátmárkás termékekre kell fektetni, hogy versenyezni tudjanak a diszkontokkal.

A német szupermarketóriások, a Lidl és az Aldi ádáz versenyt vívnak a globális terjeszkedésért. Stratégiájuk  az olcsó, többnyire sajátmárkás termékekre, illetve a hatékony működésre összpontosít. Piaci eredményeiket látva, igencsak jól is működik ez a kiskereskedelmi szemlélet, módszereikkel ugyanis a legtöbb piacról sikerült kiszorítaniuk mára a helyi kiskereskedelmi szereplőket.

Nyitott szemmel

A jól ismert diszkont szupermarketláncokat egyre gyakrabban keresik a fenti okok miatt azok a vásárlók, akik a jó ár-érték arányú termékeket részesítik előnyben, és bár a diszkontláncok ajánlatai legtöbbször jónak, sőt, nagyon jónak tűnnek, mielőtt megtömnénk a kosarunkat akciós termékekkel, érdemes számolgatni, de legalább átgondolni pár dolgot.

A Mashed cikke szerint az Aldi bébiételei elfogadható árúak, ám a szülők gyakran találnak máshol jobb ajánlatokat, például a márkás bébiételgyártók kínálatában, amikhez kuponokkal olcsóbban hozzájuthatnak . Ezeket a kuponokat a tengeren túl kombinálni lehet a rendszeres bolti kiárusításokkal, hogy nagy mennyiségű bébiételt vásárolhassanak olcsóbban, mint a diszkontokban. Ők ugyanis csak ritkán kínálnak kuponokat a termékeihez, és nem fogadják el a nagy gyártók kuponjait.

A szupermarketláncok népszerűségüket a minőség a jó ár kombinációjának köszönhetik, de kulcsfontosságú annak ismerete, hogyan lehet ezeket az előnyöket kimaxolni. Az Aldi, a Lidl, a Penny például különböző méretű kiszerelésben kínálja termékeit, aminek azért nem árt utánaszámolni, hiszen nem biztos, hogy minden kiszerelés egyformán megéri. A lényeg, hogy a sajátmárkás termékek nem minden esetben feltétlenül olcsóbbak, mint a gyártóiak, pláne ha kifogunk egy jó akciót.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 170 925 forintot 20 éves futamidőre már 6,26 százalékos THM-el,  havi 138 454 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,68% a THM, míg a MagNet Banknál 6,88%; az Erste Banknál 7,00%, a  Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,49%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

 

És persze az sem utolsó szempont, hogy rendkívül széles választékot kínálnak, szinte minden megtalálható a diszkontok polcain, amire egy átlagos, kis- vagy nagygyerekes háztartásban csak szükség lehet.

Akciódús

De nem csak az Egyesült Államokban lehet spórolni a kuponozással, itthon is ki lehet fogni meglepően jó akciókat, például ha csatlakozunk a vásárlói klubokhoz, vagy letöltjük az áruházlánc saját applikációját. A tartósan magas infláció hatására a vásárlók el is kezdték még inkább keresni az akciókat, hűségprogramokat, kuponokat, applikációkat és minden olyan lehetőséget, amin pénzt lehet megtakarítani a vásárlásoknál. Ezt a legnagyobb hazai áruházláncok is megerősítették a Pénzcentrum kérdésére, és arról is nyilatkoztak, hogy hogyan tudnak jelenleg a vásárlók a legtöbbet spórolni az adott boltban.

Az Aldi hetente megújuló, 70-100 terméket felölelő akciói mellett mindig újabb és újabb lehetőségeket nyújt a spórolásra, legyen szó élelmiszerekről vagy non-food termékekről, az Auchan pedig Bizalomprogramjának keretében minden héten megújuló kedvezményeket hirdet meg.  A Lidlnek digitális hűségprogramja is van, a Plus alkalmazás, amit már a vásárlók harmada használ. A Penny törzsvásárlói programja, a MYPENNY szintén kuponokat és extra hűségpontokat kínál. 

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Könnyek, sírás, meghatottság - így reagáltak, akik névre szóló dalt kaptak ajándékba (x)

Most bárki ajándékozhat személyre szóló dalt karácsonyra bármelyik szerettének. A SONG4U a mesterséges intelligenciát és személyes történeteket ötvözve készít egyedi dalokat.

Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. január 24. péntek
Timót
4. hét
KONFERENCIA
Tovább
Green Transition & ESG 2025
A Green Transition & ESG egy gyakorlatorientált konferencia
AI in Business 2025
Az AI-boom még nemhogy nem csengett le, hanem még csak most jön a java
Biztosítás 2025
A magyar biztosítási piac újabb kihívásokkal és lehetőségekkel néz szembe 2025-ben
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33