Orosz Tibor érdekvédő az útdíj-megállapodás kapcsán arról beszélt: a fuvarozók nem adtak felhatalmazást, és nem fogadták el a kormány ajánlatát.
Újabb csörte bontakozott ki a Spar és a magyar kormány között a héten. Miután Heiszler Gabriella, a SPAR Magyarország vezérigazgatója bejelentette, hogy a tulajdonosok nem terveznek kivonulni az országból, Gulyás Gergely ismét perrel fenyegetőzött a kormányinfón.
Újabb csörte bontakozott ki a SPAR és a magyar kormány között a héten. Miután a SPAR magyarországi vezérigazgatója, Heiszler Gabriella a kiskereskedelmi lánc rendkívüli sajtótájékoztatóján leszögezte, hogy egyeztetett a tulajdonosokkal, akik megerősítették, hogy nem terveznek kivonulni Magyarországról, Gulyás Gergely ismét bejelentette, hogy jó hírnév megsértése miatt beperelték a SPAR-t. De hogyan jutottunk el idáig, mi ez a cicaharc a kabinet és az ország egyik legnagyobb munkáltatója között?
Mi ez a balhé a SPAR és Orbánék között?
Forrnak az indulatok, miután a SPAR osztrák anyavállalatának vezérigazgatója, Hans Reisch éles kritikát fogalmazott meg a magyar kormány gazdaságpolitikájával, különösen a különadókkal és egyéb, szerintük versenykorlátozó intézkedésekkel kapcsolatban, amelyek miatt az Európai Parlament költségvetési ellenőrző bizottságánál is bejelentést tettek. Nem sokkal a Die Pressében megjelent nyilatkozat után a magyar kormány is megszólalt, elsőként a Nemzetgazdasági Minisztérium, majd később Lázár János is erős üzenetet küldött az élelmiszerláncnak, és már hetekkel ezelőtt belengették, hogy a magyar kormány rágalmazás miatt bíróság elé citálná a boltláncot, amit ugye a héten tartott kormányinfón ismét bedobott Gulyás Gergely, mindenféle konkrétum nélkül.
Az ügy kirobbanását és az első csörtéket követően jutott a Pénzcentrum birtokába a SPAR Igazgatótanácsának levele, melyet exkluzívan a cégcsoport magyar dolgozóinak küldtek ki a nemrég kirobbant botrány kapcsán. A levél szerint a SPAR Magyarország nyereséges lenne, ha nem lennének a szélsőséges ár- és adószabályok Magyarországon, amelyek munkavállalónként közel 8500 euróval (jelenlegi forintárfolyamon 3,4 millió forint) rövidítik meg a vállalat magyar leányát. Lázár János "vételi ajánlatára" reagálva elhangzik, hogy szeretnének Magyarországon tovább növekedni, új üzleteket nyitni és a meglévőket korszerűsíteni. A teljes levelet ide kattintva tudod elolvasni.
Az eset kapcsán persze számos kérdés merült fel, mint például az, hogy vajon mit reagál a cégcsoport a magyar kormány nem hivatalos vételi ajánlatára, melyet Lázár János fogalmazott meg. De sokakat érdekelhet az is, hogyan lehet extra profitról beszélni, és azt bevasalni egy az EU-ban kuriózumnak számító szabályozásra hivatkozva, ha egy cég konkrétan veszteséges. De a SPAR Magyarország, amely az ország ötödik legnagyobb munkaadója, közel 14 ezer dolgozóját és családtagjaikat is joggal foglalkoztahatja, vajon mi vár rájuk a jövőben, ha elmérgesedik a kormány és a munkadójuk közti viszony.
Annyi viszont biztos, hogy a vállalat hivatalos eredményei ugyan csak májusban jönnek majd ki, Heiszler Gabriella a héten tartott rendkívüli sajtóeseményen elmondta, a SPAR 2023-ban is veszteséges volt, nagyságrendileg ugyanakkora mértékben, mint 2022-ben. A vezető elmondta azt is, a vállalat 2023-ban mintegy 30 milliárd forintnyi különadót fizetett be az államkasszába, ha ez nem lett volna, akkor nyereségesek lettek volna. Heiszler Gabriella a SPAR esetleges kivonulásáról azt mondta,
erről nem én döntök, de a tulajdanossal való beszélgetések kapcsán azt mondhatom, hogy nem.
Kutatás: a kereskedelmi márkás termékek megítélése Magyarországon
A saját- avagy kereskedelmi márkák térhódítása kéz a kézben jár természetesen a fogyasztók árérzékenységével, amelyet egy-egy gazdasági válság, és a nyomában kialakuló egzisztenciális problémák csak még inkább tetéznek. Nagy kérdés ugyanakkor, hogy mindezek ellenére milyen is ezen olcsóbb, helyettesítő termékek megítélése a fogyasztók körében. A következő hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni Egyetem közös, nagymintás felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről.
Az alábbiakban arra szeretnénk megkérni, hogy töltsd ki a kérdőívet, ezzel segítve munkánkat. A kutatás név nélküli és önkéntes, semmilyen visszakeresési lehetőséget nem tartalmaz, mindösszesen néhány percet vesz igénybe. A kutatás eredményeit a Pénzcentrum online felületén fogjuk közzétenni. Köszönjük, hogy részt veszel a kutatásban!
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








