A megtakarítás fontosságát nem lehet eléggé hangsúlyozni, legyen szó egy vészhelyzeti alap létrehozásáról, vagy akár a nyugdíjas évekre való felkészülésről.
A tavasz beköszöntével egyértelműen beindult az idei horgászidény is. A horgászcikkek piaca igencsak hektikus, a vásárlók igencsak árérzékenyek, ímit jól mutat az is, hogy a szezonra rárepülnek már a diszkontláncok is. 2024-ben elsőként a Lidl robbantotta az akció-bombát, meglepően jó áron kínálják a különböző horgászfelszereléseket. De vajon mit lép erre az Aldi, ahol egyelőre se híre, se hamva a horgászcikkeknek?
A tavasz beköszöntével egyértelműen beindult az idei horgászidény is. A horgászoknak természetesen 2024-ben is gondoskodniuk kell arról, hogy legyen érvényes horgászengedélyük, aki pedig most vágna bele a hobbiba, ehhez először vizsgáznia is kell. Érdekesség, hogy felreppent a híre, hogy újra kell vizsgáznia rengeteg, engedéllyel rendelkező horgásznak is, mert január elsejétől változtak a horgászvizsgát igazoló dokumentumok elfogadásának szabályai.
Ha megvannak a jogosultságok, akkor meg kell vennünk kedvenc vizünkre a területi engedélyt is, amely jellemzően az idei évben is drágult. Mint arról beszámoltunk a 2024-es állami horgászjegyek ára változatlan maradt, viszont maximálisan 15 százalékkal emelkednek a területi jegyárak. Egészen pontosan ez áll a Magyar Országos Horgász Szövetség (Mohosz) választmányi ülésének kivonatában: „A Mohosz haszonbérletben lévő, horgászati hasznosítású halgazdálkodási vízterületek (közvetlen hasznosítású vízterületek), valamint a Mohosz haszonbérletben lévő, horgászszervezeti alhaszonbérleti jogviszonyú vízterületek (alhaszonbérleti vízterületek) vonatkozásában a választmány keretszabályként jóváhagyta, hogy”
a 2024. évi területi jegyek és kiegészítő jegyek (együtt: területi jegyek) árai a halgazdálkodási hasznosítók döntése alapján a halgazdálkodást, horgásztatást érintő inflációs hatások részbeni kompenzálására, legfeljebb 15 százalékos mértékben emelkedjenek.
Komoly horgászakciót robbantott a Lidl
Ha már túl vagyunk a bürokrácia útvesztőin, megvettük a területi engedélyünket is, nem marad más hátra, mint előkészíteni a horgászfelszerelésünket. Az elöregedett zsinórokat, elkopott horgokat cserélni kell, és néhány évente új botra, orsóra is szükség van, és akkor még nem is beszéltünk a természetes- vagy épp műcsalikról. Mindez nem olcsó mulatság, és az egzisztenciális válság ebben az ágazatban is érezteti hatását. Mint arról Hipszki Róbert, világbajnok pergetőhorgász és webshop-tulajdonos lapunknak adott interjújában beszámolt,
mert az nagyon is látszik, hogy a piac elég jelentősen bezuhant az elmúlt évben – a nagykereskedők akár 30-40-50 százalékos visszaesésről is beszélnek forgalom szintjén.
Nem véletlen, hogy a gazdasági helyzetet az ismert diszkontláncok is kihasználják, hiszen a közel egymillió magyar horgász komoly piacot jelent. Idén a Lidl volt az első a diszkontláncok közül, amely előrukkolt a horgászoknak szánt diszkont-portékával. Mint az a 17. heti Lidl akciós újságban látható, lehet kapni náluk egyszerű horgászbot-készletet 4999 forintért, míg a prémium karbonszálas horgászbot-készlet 15999 forintba kerül. A prémium horgászorsó 6999 forintba kerül, míg az alumínium horgászbottartó és merítőszák 4999 forintot kóstál. A Pénzcentrum tesztjén meglepően jól teljesítő diszkontos zsebkést idén 1799 forintért adja a Lidl.
Kutatás: a kereskedelmi márkás termékek megítélése Magyarországon
A saját- avagy kereskedelmi márkák térhódítása kéz a kézben jár természetesen a fogyasztók árérzékenységével, amelyet egy-egy gazdasági válság, és a nyomában kialakuló egzisztenciális problémák csak még inkább tetéznek. Nagy kérdés ugyanakkor, hogy mindezek ellenére milyen is ezen olcsóbb, helyettesítő termékek megítélése a fogyasztók körében. A következő hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni Egyetem közös, nagymintás felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről.
Az alábbiakban arra szeretnénk megkérni, hogy töltsd ki a kérdőívet, ezzel segítve munkánkat. A kutatás név nélküli és önkéntes, semmilyen visszakeresési lehetőséget nem tartalmaz, mindösszesen néhány percet vesz igénybe. A kutatás eredményeit a Pénzcentrum online felületén fogjuk közzétenni. Köszönjük, hogy részt veszel a kutatásban!
Révész Tamás 20 évnyi amerikai élet után visszatért Magyarországra és az újabb könyve már itthon, Budapesten készült.
Gombából és növényi szálakból fejlesztett újgenerációs jógamatracot egy fiatal magyar csapat.
Ennek nincs is tücsök íze, ez a leggyakoribb visszajelzés a többféle ízesítéssel gyártott, tücsökfehérjével dúsított proteinszelet, snack és shake kapcsán.
A Magyar Mozgókép Fesztiválon találkozhat először a közönség Králl Kevin “Melange”című kisjátékfilmjével.
-
Az élhetőbb városokban az ingatlanok is felértékelődnek (x)
Minél több szolgáltatás és zöld van a közelben, annál jobban.
- Dráma Kőszegen: mérgező növénybe lépett egy kéktúrázó
- Életveszély fenyeget a magyar utakon, és nincs ellene biztosítás
- Nagy változás jön a mobiltelefonos fizetésnél
- Villogás vezetés közben? Lehúzott ablak? Máris repül a büntetés a sofőrnek!
- Szabotázsakciók Franciaországban az olimpiai megnyitó napján - a nap hírei
- Hét szerrel bővült a tiltott dizájnerdrogok listája