Ahogy a nyári napok közelednek, a kiskereskedelmi láncok sorra indítják el nyári akcióikat, amelyek középpontjában ezúttal a kerti bútorok, medencék állnak.
Kezdődhet a titánok harca a boltokban: egymásnak feszültek a márkák, sok régi kedvenc áll vesztésre
Az Unilever és más FMCG vállalatok a sajátmárkás termékek térnyerésével szembesülnek, amelyek az adatok szerint a fogyasztói preferenciák változása és az inflációs nyomás miatt egyre népszerűbbek - írta a Grocery Gazette. A versenyképességük megőrzése érdekében ezeknek a cégeknek innovatív stratégiákat kell alkalmazniuk, mint például árképzési és promóciós taktikák finomítása, valamint a minőség és az innováció előtérbe helyezése, hogy megkülönböztessék magukat a piacon és visszaszerezzék piaci részesedésüket a kereskedelmi márkáktól.
Az Unilever és más gyorsan forgó fogyasztási cikkekkel (FMCG) foglalkozó vállalatok számára a piaci részesedés visszaszerzése kulcsfontosságú kihívást jelent, különösen az európai piacon, ahol a sajátmárkás termékek egyre nagyobb teret hódítanak. Az Unilever fagylaltüzletágának példája, amely magában foglalja a Magnum és Cornetto márkákat, 6%-os mennyiségi csökkenést szenvedett el - írták..
A PepsiCo és a Nestlé esete is azt mutatják, hogy még a nagy márkák sem immunisak ezekre a trendekre. A Grocery Gazette által megkérdezett iparági szakértők szerint az FMCG-vállalatoknak innovatívnak kell lenniük és versenyképesebb árakra van szükség. A saját márkás termékek növekvő népszerűségét több tényező befolyásolja, főként az olcsóbb ár és a minőség javulása. Jane Ostler, a Kantar globális gondolatvezetésért felelős ügyvezető alelnöke szerint ez egy növekvő probléma, mivel az élelmiszerekre fordított kiadások több mint felét már most is ezek teszik ki.
Az FMCG-vállalatoknak tehát alapvető kérdéseket kell feltenniük maguknak: eléggé különböznek-e termékeik más termékektől? Képesek-e olyan árat kérni, amely elfogadható árrést eredményez? Innovatívak-e? Csak lépést tartanak azokkal, vagy megelőzik a fogyasztói igényeket? Kiemelték: az árképzés fontos eleme ennek a versenynek.
Az Unilever bejelentése szerint "kiélezett árképzési és promóciós stratégiát" fog alkalmazni, elsősorban az Egyesült Államokban, annak érdekében, hogy helyreállítsa versenyképességét. Más vállalatok is hasonló lépéseket tesznek. A Mentos például többféle árkategóriát és csomagolást vezetett annak érdekében, hogy minden vevőt megszólíthasson.
Az innováción túlmenően az FMCG-vállalatoknak hangsúlyozniuk kell exkluzivitásukat és minőségüket. A Magnum új termékinnovációi jó példák arra, hogyan lehet sikeresen megszólítani a fogyasztókat új ízpárosításokkal és limitált kiadású termékekkel - írták.
Végül de nem utolsósorban, az FMCG-márkák számára létfontosságú lehet egy erős márkaidentitás kialakítása és fenntartása. Ez segíthet abban, hogy megkülönböztessék magukat a saját márkás termékektől és indokolhassák a prémium áraikat. Az olyan sikeres vállalatok mint például a Coca Cola - amely 6%-os növekedést ért el - jól mutatják e stratégia fontosságát.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Kutatás: a kereskedelmi márkás termékek megítélése Magyarországon
A saját- avagy kereskedelmi márkák térhódítása kéz a kézben jár természetesen a fogyasztók árérzékenységével, amelyet egy-egy gazdasági válság, és a nyomában kialakuló egzisztenciális problémák csak még inkább tetéznek. Nagy kérdés ugyanakkor, hogy mindezek ellenére milyen is ezen olcsóbb, helyettesítő termékek megítélése a fogyasztók körében. A következő hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni Egyetem közös, nagymintás felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről.
Az alábbiakban arra szeretnénk megkérni, hogy töltsd ki a kérdőívet, ezzel segítve munkánkat. A kutatás név nélküli és önkéntes, semmilyen visszakeresési lehetőséget nem tartalmaz, mindösszesen néhány percet vesz igénybe. A kutatás eredményeit a Pénzcentrum online felületén fogjuk közzétenni. Köszönjük, hogy részt veszel a kutatásban!
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
- Szörnyűség Ceglédnél, két gyermek súlyosan megsérült
- Nem lesznek ott a négyes döntőben a fradista lányok
- Elhunyt A Gyűrűk ura Théoden királya
- Komoly halálozási többletet hoztak az elmúlt évek Magyarországon
- MI-szóvivőt alkalmaz az ukrán külügyminisztérium
- Káprázatos látványban lehet részük a korán kelőknek