Many beer cans in a supermarket fridge close-up and a man takes one

Kezdődhet a titánok harca a boltokban: egymásnak feszültek a márkák, sok régi kedvenc áll vesztésre

2024. április 26. 04:02

Az Unilever és más FMCG vállalatok a sajátmárkás termékek térnyerésével szembesülnek, amelyek az adatok szerint a fogyasztói preferenciák változása és az inflációs nyomás miatt egyre népszerűbbek - írta a Grocery Gazette. A versenyképességük megőrzése érdekében ezeknek a cégeknek innovatív stratégiákat kell alkalmazniuk, mint például árképzési és promóciós taktikák finomítása, valamint a minőség és az innováció előtérbe helyezése, hogy megkülönböztessék magukat a piacon és visszaszerezzék piaci részesedésüket a kereskedelmi márkáktól.

Az Unilever és más gyorsan forgó fogyasztási cikkekkel (FMCG) foglalkozó vállalatok számára a piaci részesedés visszaszerzése kulcsfontosságú kihívást jelent, különösen az európai piacon, ahol a sajátmárkás termékek egyre nagyobb teret hódítanak. Az Unilever fagylaltüzletágának példája, amely magában foglalja a Magnum és Cornetto márkákat, 6%-os mennyiségi csökkenést szenvedett el - írták..

A PepsiCo és a Nestlé esete is azt mutatják, hogy még a nagy márkák sem immunisak ezekre a trendekre. A Grocery Gazette által megkérdezett iparági szakértők szerint az FMCG-vállalatoknak innovatívnak kell lenniük és versenyképesebb árakra van szükség. A saját márkás termékek növekvő népszerűségét több tényező befolyásolja, főként az olcsóbb ár és a minőség javulása. Jane Ostler, a Kantar globális gondolatvezetésért felelős ügyvezető alelnöke szerint ez egy növekvő probléma, mivel az élelmiszerekre fordított kiadások több mint felét már most is ezek teszik ki.

Az FMCG-vállalatoknak tehát alapvető kérdéseket kell feltenniük maguknak: eléggé különböznek-e termékeik más termékektől? Képesek-e olyan árat kérni, amely elfogadható árrést eredményez? Innovatívak-e? Csak lépést tartanak azokkal, vagy megelőzik a fogyasztói igényeket? Kiemelték: az árképzés fontos eleme ennek a versenynek.

Az Unilever bejelentése szerint "kiélezett árképzési és promóciós stratégiát" fog alkalmazni, elsősorban az Egyesült Államokban, annak érdekében, hogy helyreállítsa versenyképességét. Más vállalatok is hasonló lépéseket tesznek. A Mentos például többféle árkategóriát és csomagolást vezetett annak érdekében, hogy minden vevőt megszólíthasson.

Az innováción túlmenően az FMCG-vállalatoknak hangsúlyozniuk kell exkluzivitásukat és minőségüket. A Magnum új termékinnovációi jó példák arra, hogyan lehet sikeresen megszólítani a fogyasztókat új ízpárosításokkal és limitált kiadású termékekkel - írták.

Végül de nem utolsósorban, az FMCG-márkák számára létfontosságú lehet egy erős márkaidentitás kialakítása és fenntartása. Ez segíthet abban, hogy megkülönböztessék magukat a saját márkás termékektől és indokolhassák a prémium áraikat. Az olyan sikeres vállalatok mint például a Coca Cola - amely 6%-os növekedést ért el - jól mutatják e stratégia fontosságát.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Kutatás: a kereskedelmi márkás termékek megítélése Magyarországon

A saját- avagy kereskedelmi márkák térhódítása kéz a kézben jár természetesen a fogyasztók árérzékenységével, amelyet egy-egy gazdasági válság, és a nyomában kialakuló egzisztenciális problémák csak még inkább tetéznek. Nagy kérdés ugyanakkor, hogy mindezek ellenére milyen is ezen olcsóbb, helyettesítő termékek megítélése a fogyasztók körében. A következő hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni Egyetem közös, nagymintás felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről.

Az alábbiakban arra szeretnénk megkérni, hogy töltsd ki a kérdőívet, ezzel segítve munkánkat. A kutatás név nélküli és önkéntes, semmilyen visszakeresési lehetőséget nem tartalmaz, mindösszesen néhány percet vesz igénybe. A kutatás eredményeit a Pénzcentrum online felületén fogjuk közzétenni. Köszönjük, hogy részt veszel a kutatásban!

 

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. július 12. szombat
Izabella, Dalma
28. hét
Ajánlatunk
  • Újabb okosórás fizetést vezet be a Gránit Bank (x)

    A Garmin és a Xiaomi okosórákon is érintésmentesen fizethetnek a napokban élesített fejlesztés révén a Gránit Bank ügyfelei. A bank az innovációval tovább bővítette a gyors és kényelmes fizetési megoldásainak körét.

EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2025. július 12. 19:21
Agrárszektor  |  2025. július 12. 19:36