11 °C Budapest
Leleplezte mestertervét a Kifli: erre készülnek az árstop után, kegyetlen, amivel szembe kell nézni

Leleplezte mestertervét a Kifli: erre készülnek az árstop után, kegyetlen, amivel szembe kell nézni

2023. március 8. 10:59

„Minden budapesti háztartásban szeretnénk szállítani” – mondta el fő célkitűzését az idei évre vonatkozóan Gabriel Makki a kifli.hu ügyvezető igazgatója a vállalat március 8-án tartott sajtótájékoztatóján. Az eseményen beszámoltak arról is, hogy a Kifli 2023 januárjában 3,6 milliárdos forintos kiskereskedelmi forgalmat realizált, a piaci részesedésük így 0,55-0,6 százalék között volt. Ez 2022 januárjában még csak 0,4 százalék volt.

Friss kilátásaikról tartott sajtóeseményt a kifli.hu március 8-én, amin a Pénzcentrum is részt vett. Az eseményen a cég beszámolt arról, hogy az idei évben a fő célkitűzésük, hogy az elérésüket növeljék a fővárosban, minden háztartáshoz tudnának szállítani, és nem látják ennek semmilyen gátját. Beszámoltak arról is, hogy a KSH januári adatai szerint éves szinten a kiskereskedelmi forgalom csökkent, egészen pontosan 4,8 százalékkal, ezzel szemben a vállalat forgalma növekedett.

A számok szerint a piaci részesedésük 0,4 százalékról 0,55-0,6 százalékra növekedett 2023 januárban, 2022 januárjához képest. A cég ügyvezető igazgatója, Gabriel Makki elmondta azt is, hogy a szortimentjük teljesen megváltozott ahhoz képest, mint ami például fél évvel ezelőtt megtalálható volt a cégnél. A bővítés pedig egyértelműen azt a célt szolgálta, hogy egy sokkal nagyobb vásárlói közönséget érjenek el.

Ahogy az ügyvezető fogalmazott, az elmúlt időkben kialakult róluk egy kép, hogy mennyire drága szolgáltatást nyújtanak, és hogy a termékek is drágák. Ezen szerettek volna változtatni azzal, hogy sokkal több sajátmárkás terméket emelnek be, úgy hogy a minőségből nem engednek. Gabriel Makki beszélt a terjeszkedési terveikről is. Azt mondta ennek két fő tényezője van, az egyik, hogy kitudják-e szállítani frissen az élelmiszert, a másik, hogy ezt mennyire tudják gazdaságilag fenntarthatóan megcsinálni. Azaz úgy, hogy ne legyen a vásárlóknak addicionális költségük abból, hogy megkapják, amit rendelnek.

Sajátmárkával az infláció ellen

A sajátmárkás termékek korszakát éljük most, az egész piacon megfigyelhető az ilyen termékek növekvő népszerűsége, ami érthető, hiszen a legtöbb esetben nem egy ismert márkanevet kell megfizetni, hanem magát a terméket, ami ár-érték arányban sokak számára megfelelő alternatív

- fejtette ki Szalma Rita, a kifli.hu kereskedelmi igazgatója. A szakember beszámolt arról is, hogy a nettó bevételüknek mára 6-7 százalékát teszik ki a sajátmárkás termékek. Ezekből kiemelte azt is, hogy leginkább a tejtermékeket és a felvágottakat keresik az emberek.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

A sajtóeseményen elhangzott az is, hogy az átlagos vásárlói kosár értéke stabilan 25 ezer forint körül mozog. Ez az átlagos kosárérték 2022 szeptembere előtti időszakban 20 ezer forint körül volt, ami a megnövekedett infláció hatására egyre kevesebb terméket tartalmazott. Ehhez képest Szalma Rita szerint, a vásárlók jól reagáltak az október közepén végrehajtott korrekcióra, mind a kosárméret, mind a kosárérték újra egészséges szintre nőtt fel 2022 novemberétől. „Az utóbbi hetekben már azt is elmondhatjuk, hogy a vásárlók nemcsak többet költenek a Kiflin, mint az előző év azonos időszakában, hanem több termék is kerül a kosarukba” – emelte ki.

Mi lesz az árstop után?

Újságírói kérdésre Szalma Rita elmondta, több szcenárióval is készülnek az árstop kivezetése kapcsán. A kereskedelmi igazgató kifejtette, a beszerzési árak ma már az egyes árstopos termékek esetében annyira magasak (akár a duplája), hogy ezt a kivezetéskor nem valószínű, hogy a piac le tudja majd követni. Ezért a szakember arra számít, hogy konszolidált áremelkedés fog eljönni a szóbanforgó termékek esetében. Szalma Rita kifejtette azt is, szerinte az akciózás új virágkora fog eljönni a magyar boltokba, mivel a kiskereskedők igyekeznek majd átterelni a vásárlókat a most árstopos termékekről más irányba.

(Címlapép - Stiller Ákos)

NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem