Napi egymilliárd étkezésnek felelne meg a 2022-ben világszerte feleslegesen kidobott élelmiszer az ENSZ Környezetvédelmi Programjának (UNEP) szerdán közzétett jelentése szerint.
Az árstop sokkal több termékre van hatással, mint szükséges lenne, és szerinte készülni kell a recesszióra.
Kemény állításokat fogalmazott meg Pálinkás Zsolt, a Tesco-Global Zrt. vezeérigazgatója a Portfolionak adott interjújában. A Tesco-vezér elmondta például, hogy bár az árstop csak bizonyos termékekre vonatkozik, a hatásuk sokkal több terméket is érint közvetetten.
Habár az árstop hivatalosan csak néhány termékre vonatkozik, hatása azonban az adott kategóriában minden terméket érint. Vásárlói inflációról ezen áruk esetében nem beszélhetünk, viszont a beszerzési infláció jelentős, és előre tekintve is növekvő beszerzési árakra számítunk. A jogszabályban előírtakat a Tesco maradéktalanul betartja, ugyanakkor a fix árak hosszú távon piactorzító hatásúak, hiszen például nemcsak ársapkás termékek léteznek a húskategórián belül, amelyek árszerkezete és beszerzési folyamata is megborult
- mondta Pálinkás. Hozzáfűzte azt is, hogy a kiskereskedelmi szereplők természetesen kemény versenyben állnak egymással, az árstop inflációcsökkentő hatásával minden lánc egyet tud érteni. Beszélt arról is, hogy a TEscót is érinti a rezsiköltség növekedése, igaz, hogy ez náluk nem új keletű: viszont ennek ellenére sem csökkentik majd a nyitvatartási időt, inkább energetikai fejlesztéseket terveznek.
Az élelmiszer csak egy részét teszi ki az inflációnak, a másik felét az energiaárak adják, amelyek az elmúlt két évben megháromszorozódtak. Utóbbi rajtunk kívül érinti a beszállítókat is, a költségek megjelenését pedig a lehetőség szerint beépítik az árakba, amely generálja a kiskereskedelmi inflációt is. Az energiaköltségeken számottevően faragni nem tudunk, ennek ellenére nem tervezzük a nyitvatartás csökkentését, ehelyett modernizációt, korszerűsítést és fejlesztéseket tűzünk ki.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 10,4 százalékkal volt magasabb a reálkereset januárban, mint egy évvel korábban - a nap hírei
- Férfi vízilabda ob I - Simán nyerte a fővárosi rangadót az FTC
- Két hétig korlátozzák a nyugati ország vasútforgalmát
- A magyar vidéken tartott ülése miatt bírálja a kormányt az ellenzék
- Kaiser Ferenc: több mint ezer légi célt tud majd követni a Vaskupola magyar lokátora
- Újabb borzalmak a rémségek zalai kertjében