8 °C Budapest

Újabb iparágat taszított szakadékba a járvány: 70 százalékos a visszaesés

MTI
2020. december 11. 09:33

Nagymértékben csökkent az eladott öltönyök száma az elmaradt esküvők, szalagavatók és a home office elterjedése miatt, de céges formaruhákból is jóval kevesebb fogy az idén.

Legalább tízezer arcmaszkot gyártottak le március közepe óta a MrSale Öltönyüzlet varrodájában, ahol az éles váltásra a pandémia első hulláma nyomán bekövetkezett azonnali, 70 százalékos forgalomvesztés kényszerítette a társaságot - írja pénteki számában a Világgazdaság. Békés Bence cégvezető a Világgazdaságnak elmondta, október végéig 40 százalékkal csökkent az időarányos forgalmuk, noha az év remekül indult, idén is 10 százalékos bevételnövekedést terveztek. A vásárlók száma mostanáig 37 százalékkal, az eladott termékek darabszáma 49 százalékkal maradt el az előző évitől, az árbevétel-kiesés pedig év végére akár 60 százalékos is lehet.

A két utolsó, máskor nagy forgalmú hónapban a rendezvénystop és a kijárási korlátozások miatt továbbra sincs kereslet az elegáns férfiruhára, de a formaruhákra sem sok. Az idén elmaradnak a teljes cserék, jellemzően csak az újonnan belépő alkalmazottaknak rendelnek a vállalkozások céges öltözéket. Kiestek az éttermek és a teljes szállodaszektor is a megrendelői körből - sorolta a cégvezető.

A magas jövedelműeket célzó divatmárkák forgalmát egyelőre kevésbé rángatta meg a pandémia - véli a cégvezető, aki szerint a most kiesett forgalom később sem pótlódik, az elhalasztott vásárlások révén megtakarított pénzt nem félreteszik, hanem másra költik a vásárlók. A 2001-ben alapított magyar vállalkozás, a MrSale mögött álló Eucalyptus Kft. tavaly 680 millió forintos forgalmat ért el, amelyet várhatóan jövőre sem lesz képes megismételni - ismerteti a Világgazdaság.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 24. szerda
György
17. hét
Április 24.
A rendőrség napja
Április 24.
Zajvédelmi világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2024. április 24. 13:12
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm