Az ALDI Magyarország saját karácsonyi vásárt nyit Budapest belvárosában, hogy az ünnepi készülődés hangulatát valóban mindenki számára elérhetővé tegye.
Már most a tavalyi rekordáron mérik a piacokon a diót. A vásárlók novemberben már elkezdték felvásárolni a bejglibevalót, mert félnek attól, hogy karácsony közeledtével még ennél is többe fog kerülni a pucolt dió.
Már egy hónappal karácsony előtt elkezdtek bespájzolni dióból a magyarok, mert tartanak attól, hogy az ünnep közeledtével még a mostaninál is drágább lesz. Már két hete 4500 forintért adták a dióbelet az egyik békéscsabai piacon, ám az RTL Híradónak az üzletvezető azt mondta, az még a tavalyi termésből maradt, az idei dió kb. mostanára kerül majd a polcokra. Az árak pedig elkezdtek felfelé szökni.
A riportban felidézték, tavaly a karácsony előtti napokban került ennyibe a pucolt dió kilója, ami akkor rekord volt. Az idei árrobbanás oka a szélsőséges időjárás, 2020-ra 3500 tonna diótermést várnak a termelők, feleannyit, mint a sokévi átlag. Apáti Ferenc, FruitVeB elnöke azt mondta, a már így is magas dióárak 10-15 százalékkal emelkedhetnek karácsonyig.
Hozzátették, nem csak a dió miatt lesz idén drágább a bejdli: a tojás 6,3 százalékkal, a liszt 11-gyel, a cukor pedig 11,6 százalékkal drágább most, mint tavaly ilyenkor.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








