A saját márkás termékek növekvő népszerűségét több tényező befolyásolja, főként az olcsóbb ár és a minőség javulása.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) vegyipari laborjának fogyasztóvédelmi vizsgálatán átesett 19 mosószer mindegyike megfelelt az előírásoknak. A szakemberek azt is megnézték, hogy az ellenőrzött folyékony mosószerek használatával mennyibe kerül egy-egy mosás.
A labor a címkén feltüntetett összetevők megfelelőségét, a csomagolás zártságát vizsgálta, és tesztelte a termékek mosási hatékonyságát is. A vizsgálat során kávéból, fűszerpaprikás olajból, spenótból és meggyléből azonos mennyiséget vittek fel egyforma fehér textilmintákra, majd azokat 24 órás száradás után automata mosógéppel, mindenben megegyező körülmények között, 40 °C-on kimosták. A mosáshoz a mosószerek csomagolásán feltüntetett, közepesen kemény vízhez és közepesen szennyezett ruhához ajánlott adagolásokat alkalmazták. Mivel egyik vizsgált mosószer sem kifejezetten folteltávolításra tervezett termék, a mosás nem tüntette el teljesen a foltokat, azok csak elhalványodtak.
A laboratórium az ár-érték arány vizsgálata során a beszerzési árak alapján kiszámolta, hogy az egyes mosószerek használatával közepes vízkeménység esetén mennyibe kerül egy átlagos adag, vagyis 4-5 kg közepesen szennyezett ruha kimosása.
A legolcsóbb terméknél valamivel több mint 27, a legdrágábbnál pedig 115 forintra jött ki egy mosás költsége.
- mondta el Keszthelyi Nikoletta, az ITM fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára. Az innovációs tárca fokozott erőfeszítésekkel, hatékony, célzott vizsgálatokkal védi a fogyasztókat 2020-ban is, így a gyakran használt tisztítószerek ellenőrzése már februárban újabb termékcsoportokkal folytatódik.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Moszkva nem finomkodik, kiutasít két diplomatát
- Már az idén milliárdos üzletté válhat a női élsport
- Újabb amerikai egyetemen tüntettek palesztinpárti diákok
- Lezárták az M7-est Balatonvilágosnál
- Újabb fordulat a német kémbotrányban: már egy EP-képviselő ellen is nyomoznak
- Országszerte húsz helyszínen lehet futni a Futókörök Napján