A nagymértékű vagyonnövekedés többek között a lakásvagyon növekedésének és a hitelkártya- valamint diákhitel-adósság csökkenésének köszönhető.
A fiatalok 85 százaléka megajándékoz valakit idén karácsonykor, 79 százalékuk pedig számít arra, hogy kap ajándékot. Egy friss kutatás arra is rámutat, a 19-29 éves fiatalok átlagosan 7 embernek adnak ajándékot és 6 embertől kapnak. A legtöbben arra számítanak, hogy ruha lesz a fa alatt, a fiatalok közel fele szerint készpénz lesz az ajándék, míg valamilyen élménnyel csak 18 százalék, társasjátékkal, játékszoftverrel pedig 16 százalék számol. Az érintettek 17 százaléka szerint már sértődés is volt az ajándékozásból, 26 százalékukkal az is előfordult, hogy túlzónak érezték a meglepetést. A haszontalan ajándékokat viszont nagyon kevesen cserélik vissza.
A fiatalok döntő többsége fog ajándékot adni és kapni idén karácsonykor - derül ki a K&H ifjúsági indexéből, amely a 19-29 évesek ajándékozási szokásait térképezte fel. A válaszadók 85 százaléka tervez ajándékozást: a legtöbben, 10-ből 8-an a szüleiket, 10-ből 6-an pedig a partnerüket, házastársukat szeretnék meglepni. A barátok megajándékozása azonban főleg a budapestiekre jellemző. A fiatalok átlagosan 7 embert terveznek meglepni az ünnepek alatt, ezzel szemben csak 6 embertől - a legtöbben a szülőktől és partnertől vagy házastárstól - várnak ajándékot.
Sztárajándék lett a ruha
A legnépszerűbb ajándék mindkét oldalon a ruha. Az ajándékozók 58 százaléka - főleg a nők - ruhaneműt tervez ajándékozni, és 67 százaléka számít arra, hogy ezt is találja majd a fa alatt. Emellett az étel és ital is népszerű: az ajándékot adó fiatalok fele lepi meg ezzel szeretteit, de közkedveltek még a kütyük is, 48 százalékuk ugyanis 20 ezer forintnál olcsóbb műszaki cikkel készül az ünnepekre. Saját készítésű ajándékban 37 százalék gondolkodik, míg valamilyen élményt csak 23 százalék ad karácsonyra.
Felemás eredménnyel végzett a kutatásban a készpénz: mindössze 23 százalék adna pénzt ajándékba, ugyanakkor a fiatalok közel fele - 48 százaléka - számít arra, hogy ez kerül majd a fa alá. A készpénzt egyébként leginkább a diákok várják, 61 százalékuk tartja ezt valószínű ajándéknak. A társasjátékok, játékok, játékszoftverek esetében szintén eltérőek a várakozások. Az ajándékot adó fiatalok közel felénél szerepelnek a listán, ugyanakkor mindössze 16 százalékuk gondolja úgy, hogy őt is valamilyen játékkal lepik meg.
Sértődés, túlzás, csere
Az ifjúsági indexe szerint gyakran, 10-ből 4-szer gyakran sikerül eltalálni, mit szeretnének ajándékba a fiatalok. A megkérdezettek 38 százaléka éppen ellenkezőleg ritkán kap olyat ajándékba, amit valóban szeretne. Sőt, 13 százalékuk egyszer sem kapott még olyat, amire valójában vágytak. A nőket nehezebb meglepni: 58 százalékuk számolt be arról, hogy nem volt megfelelő az ajándék, a férfiaknál 42 százalékos volt az arányuk. A fiatalok több mint negyede - 26 százaléka - érezte már túlzónak a kapott ajándékot. Az érintettek 17 százaléka szerint arra is volt példa, hogy sértődés lett az ajándékozásból. A haszontalan ajándékokat nagyon kevesen cserélik vissza, mindössze 16 százaléknál jön szóba, a döntő többég nem foglalkozik vele.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Moszkva: a kranogorszki merényletet több ország polgárai szervezték
- Építkezés falusi CSOK-kal? Ezek a kevésbé közismert szabályok!
- Még mindig ezrek kapnak el influenzaszerű légúti fertőzést - térkép
- Tragédia Dunaföldváron
- Barcalonában bármi megtörténhet: Xavi meggondolta magát, és mégis marad
- Kylie Minogue is érkezik az idén 30 éves Szigetre