25 °C Budapest
Itt a hónap vége és alig van pénzed? Gyanús, hogy ezért ürült ki a pénztárcád

Itt a hónap vége és alig van pénzed? Gyanús, hogy ezért ürült ki a pénztárcád

2018. február 23. 15:00

A 2017-es televíziós közönségmérés adatai alapján nem történt változás a tévézésre szánt időben 2016-hoz képest, ugyanakkor jelentősen nőtt a reklámfogyasztás, 100 fölé emelkedett a naponta átlagosan megtekintett reklámok száma nézőnként.

Gyakorlatilag évek óta stagnál, hogy mennyi időt töltenek tévézéssel a magyarok naponta. Idén és tavaly is 282 percre jött ki az átlag a Nielsen Közönségmérés adatai alapján, amely 4 óra 42 percet jelent. Az viszont változik, hogy ennek az időnek mekkora részét töltik reklámnézéssel.

A fenti grafikonból kiderül, hogy 3 év alatt 26 percről 30 percre emelkedett a napi reklámfogyasztási idő. Ez alatt az idő alatt 2017-ben 110 reklámot nézett meg egy átlagos magyar néző, a 2016-os 28 perc alatt viszont csak kilencvenet. Átlagosan 6,5 millió ember nézett TV-t naponta és ezek túlnyomó többsége, 6,1 millió ember látott reklámot is. Egy reklám átlagos hossza 23,5 másodperc volt 2017-ben, egy reklámblokkban pedig átlagosan 9 reklám szerepelt.

Reklámnézéssel a teljes tévézésre fordított idő 10,64 százaléka telt 2017-ben, ugyanez az arány 2014-ben csupán kilenc százalék volt. Egyre több reklámot nézünk tehát, amelyek

mind arra sarkallnak, hogy vegyél valamit vagy vegyél igénybe egy szolgáltatást, ami miatt nagyon könnyű túlköltekezni.

A legtöbbet hirdető három szektor, azaz a gyógytermékek, a kereskedelem és az élelmiszer az összes hirdetés 55 százalékát fedte le. Termékosztályok szerint kisebb volt a koncentráció, a legtöbbet hirdető 10 termékosztály csupán az összes hirdetés 24 százalékát tudhatta magáénak.

JÓL JÖNNE 2 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 millió forintot igényelnél, 60 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 42 034 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 9,96%), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 42 083 forintos törlesztőt (THM 10,01%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

A három legtöbbet hirdető szektor szempontjából nem volt változás 2016-hoz képest, a termékosztályok szintjén viszont volt átrendeződés. Míg 2017-ben a legtöbb reklámot a megfázás és influenza elleni termékekről mutatták be, addig 2016-ban az élelmiszerekről volt mindez elmondható, amely kategória 2017-ben a második helyre csúszott. Tavaly a hitelek jöttek be a képzeletbeli dobogó harmadik fokára, 2016-ban viszont a vitaminok és vitaminitalok.

NEKED AJÁNLJUK
Megdőlt a nagy videójáték-tévhit: ezt rengeteg szülő elrontja, súlyos árat fizet érte

A 6-18 éves fiatalok mintegy heti 8 órát töltenek játékkal, a magyar gyerekek pedig mintegy 76 százaléka ezzel tölti a szabadidejét.

Ezzel robbantana bankot rengeteg magyar: sokan nem is ismerik, pedig milliók múlhatnak rajta

A startolásnál a magyarok mindössze 10-15 százaléka ismerte a közösségi finanszírozás lényegét, és sokan még mindig összekeverik ezt a fajta támogatást a jótékonykodással.

5 érv amellett, hogy vásárlóként miért válaszd a közösségi finanszírozást

Békebeli személyesség, XXI. századi technológia - a közösségi finanszírozás közel sem olyan újkeletű fogalom, mint azt gondolnánk.

Csendes gyilkostól rettegnek a magyarok: van ok a félelemre, a génjeinkben lapulhat a kór

A szorongás nem alaptalan, hiszen Magyarország évek óta rosszul szerepel a rákkal kapcsolatos halálozási listákon.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. július 7. csütörtök
Apollónia
27. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Külföldi piacra lépés 2022
Ingyenes online konferencia hazai kkv-nak!
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2022. július 7. 07:02