A foodora decemberben Cegléden is elindította kiszállítási szolgáltatását, ezzel 2025-ben már 21 új városban vált elérhetővé a platform.
Az év utolsó hónapja a legerősebb időszak a hazai boltokban, de azért vannak más időszakok is, amikor rendesen költekezünk. Nézzük, miket vásárolunk karácsony előtt, és mit tavasszal, nyáron és ősszel.
Decemberben alaposan megugrik a bolti költekezés, hiszen ebben a hónapban van a mikulás, a karácsony és a szilveszter is, így az ünnepi asztalra valók és az ajándékok alaposan felhúzzák a vásárlások mérlegét. A hagyományok szerint a bronz, ezüst és az arany hétvégék az év legerősebb költekezési szakaszai -írja közleményében a blokkk.com.
2017-ben emellett rettenetesen erős volt a novemberi fekete péntek is, ami azért már korábban, a szokásos nagy karácsonyi bevásárlási roham előtt megtépázta némileg a pénztárcákat, sokan már akkor megvették az ajándéknak valót. A webkereskedelem súlya azonban az ajándékozási cikkek körében még nem olyan nagy, hogy felborítsa a hagyományos boltosok mérlegét, így a legtöbb ajándékot azért a régi boltban és decemberben veszik meg a családok.
Év közben sok oka van annak, hogyan változik a boltokban a költekezés. A január és a február például hiába a leárazások időszaka, a két legkevesebb bevételt hozó hónap minden évben. Márciusban vagy áprilisban jön a húsvét, ezzel együtt a jobb idő, ekkor nagyot ugrik az élelmiszerek vásárlása, de jobban fogynak a szabadidős holmik, kertészeti cikkek, vagy éppen a sportszerek is.
Nyáron pedig diákhad többet eszik otthon, jönnek-mennek a turisták, akik boltokba is betérnek, a kánikulában fogy az ital, a strandholmi és a napvédő szer. Szeptemberben eljön az iskolakezdés.
Az iparcikkek körében az ajándékozás ránt jó nagyot a költekezés szekerén. Az éves KSH statisztikából a csúcsra járatott decemberi költekezés egyértelműen kitűnik. 2016 januárjában 644 milliárd forint, decemberben 1 000 milliárd forint volt a pénztárakban hagyott összeg.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az elmúlt évek irányzata hasonló, így a 2016-os esztendő is képet alkot minderről és előrevetíthető a 2017-es év végi költekezés mérlege is, ami további emelkedést hoz a korábbiakhoz képest.
Az ajándékok vásárlásáról a bolttípusonkénti összegzésnél többet mond, vajon mennyit költenek a családok a jellemző ajándékozási cikkek körében, a részletesebb, bár negyedéves adatok alapján. A változásokban nem csak az játszik szerepet, hogy már novemberben megkezdődik a ajándékvásárlás, hanem más okok is, például egyes műszaki újdonságok karácsony előttire időzített megjelenése, vagy éppen a szokásos őszi ruhavásárlás.
Az év végi költekezés megugrásának zöme azért általában a decemberhez kötődik. Figyelemmel azonban a már jelzett év közbeni egyedi, szezonális és egyéb hatásokra, a december erejét leginkább a csendesebb év elejéhez mért változása fejezi ki. A KSH részletesebb negyedéves adatai ráadásul magukban foglalják a novemberi időszakot is, ahol azért növekedésnek indult az ajándékvásárlás. Az iparcikkeken belül a webköltekezés aránya egyébként az iparcikk vásárlások 10%-át közelítette eddig. Nő ugyan a különféle iparcikkek online vásárlása, de így még nem meghatározó a súlya a hagyományos boltos vásárláshoz képest.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








