Míg tíz évvel ezelőtt főként az Iszlám Államhoz köthető szervezett terrortámadásokról beszélhettünk, addig az utóbbi években ezeket felváltották a magányos elkövetők merényletei.
Az elmúlt egy évben a Tesco közel 60 ezer tonna élelmiszert dobott ki, ami 4 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A több kidobott élelmiszer többsége az alkoholos italok és pékáruk nagyobb arányú selejtezésének köszönhetők. A legtöbb kidobott étel viszont még mindig a kenyér és az előre csomagolt szendvicsek.
Az elmúlt egy évben 4 százalékkal több élelmiszert dobtak ki a Tescók, mint egy évvel korábban. Ennek köszönhetően összesen 59 400 tonna étel végezte a kukákban. Az emelkedés oka elsősorban
- A sörök,
- A borok,
- A tömények és
- A pékáruk
nagyobb arányú selejtezésének köszönhetőek - írja a Daily Mail.
Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a minden századik megrendelt áru végül nem a vásárlók kosarában, hanem a szeméttelepen végezte. A legtöbb kidobott termék a sütödéből került ki, de a friss gyümölcs és zöldség részleg, illetve az előre csomagolt áruk (szendvicsek, kevert saláták) is sokszor a szemétben végezték.
Hogyan küzdenek a pazarlás ellen?
Franciaországban egyébként nemrég vezették be azt a törvényt, ami megtiltja, hogy a boltok élelmiszereket dobjanak ki. Az üzletek egyébként erre törekszenek, a lejárathoz közeli termékeket leárazzák és kiemelt helyen árusítják, de akár arra is van lehetőség, hogy a rászorulók kapják meg ezeket.
Angliában egyébként a Tesco már megállapodott egy jótékonysági szervezettel, amely a lejárathoz közeli és az éppencsak lejárt (de még valószínűsíthetően még fogyasztásra alkalmas) élelmiszereket juttatja el a rászorulóknak. Emellett Magyarországon is egyre több kereskedő csatlakozik ehhez a kezdeményezéshez.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az igazán nagy újítást a briteknél egy okostelefonra is letölthető alkalmazás adja. Ebbe az este szortírozásra kerülő termékeket a boltok feltöltik, így:
- A rászorulók maguk tudnak elmenni az ételért,
- A karitatív szervezetek pedig ez alapján a termékek elszállításáról és szétosztásáról tudnak gondoskodni.
Elsősorban szegény és fogyatékos gyermekeknek hajléktalan szállóknak és menekülttáboroknak szállítanak így élelmiszereket.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








