A korábbi tendenciákhoz hasonlóan idén is az ingyenes hirdetések voltak a legkeresettebbek a használtpiacon, de nagy értékű áruk is szép számmal találtak gazdára.
Bizonyítottan rákkeltő "bio-diákcsemege" árusítását tiltotta be a NÉBIH, a termékből azonban már sokat eladtak. Az étel elfogyasztását senkinek sem ajánlják, ugyanis a penészgomba nagy mennyiségben igen ártalmas lehet.
Az Európai Bizottság gyorsriasztási rendszerén (RASFF) érkezett információk szerint a dm-ben (dm-Drogeriemarkt) kapható, 200 grammos kiszerelésű bio-diákcsemge "Ochratoxin A" penészgomba toxinnal szennyezett. A RASFF riasztás szerint a megengedettnél magasabb (6,3 µg/kg, a megengedett érték 5,0 µg/kg) Ochratoxin A értéket mértek bio mazsola, mandula és dió keverékben. A német nagykereskedő értesítette az elosztó központokat, így a dm üzletek polcain a termék már nem található meg.A termékek adatai
- Minőség-megőrzési idő: 2017.02.15.,
- LOT szám: L 160108
- Termék neve: dmBio diákcsemege (dm Bio Studenten Futter) 200,0 g
Mi az az Ochratoxin A?
Az ochratoxinok egyes penészgombák által termelt méreganyagok, melyek közül az ochratoxin A a legjelentősebb, mely erősen toxikus anyag. Fő támadási pontja a vese, azonban májat, idegrendszert, immunrendszert, és a reproduktív szerveket károsító hatását is igazolták.
A toxin különböző élelmiszerekben, főleg gabonában, gabonatermékekben, hüvelyesekben, kávéban, sörben, szőlőlében, mazsolában, borban, kakaóban, mogyorófélékben, és fűszerekben is előfordulhat. Bár az élelmiszerek előállítása során folyamatosan törekednek arra, hogy csökkentsék az ochratoxinok szintjét, bizonyos mértékű jelenlétük elkerülhetetlennek tekinthető, ezért határértékkel szabályozzák eltűrhető mértékű előfordulásukat. A toxinok ártalmas hatása mindig a szervezetbe összesen bekerülő mennyiség függvénye.
A kifogásolt termék egyszeri, vagy rövid időszakon keresztül történő fogyasztásától egészségártalom nem valószínűsíthető.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








