Az MBH Bank közölte, hogy informatikai rendszereik korszerűsítése érdekében 2025. december 31. 22:00-tól 2026. január 04. 20:00 óráig egybefüggő bankszünnapot tartanak.
Idén november 21-ére esik a fekete péntek, azaz a karácsonyi bevásárlási szezon kezdete. A magyarok átlagosan 33 ezer forintot terveznek költeni szeretteik meglepetéseire, tizedük saját bevallása szerint valamivel többet, mint tavaly. Kétharmaduk úgy tervezi, hogy előre spórol az ajándékokra, míg 4 százalék hitelből fogja finanszírozni a fa alá kerülő csomagokat.
Szinte mindenki, a 18-69 éves korosztály kilenctizede tervez karácsonyra ajándékokat vásárolni szeretteinek. Ami a megajándékozottak számát illeti, a karácsonyi tervek nemigen különböznek a tavalyi ünneptől: 31 százalék 7 vagy több főt fog megajándékozni, közel ugyanennyien csak a legszűkebb körben (1-4 fő) osztják majd ki a csomagjaikat, míg 27 százalék 5-6 családtagnak, barátnak vesz majd meglepetést.
Bár a "hivatalos" vásárlási szezon csak november 21-én, a fekete pénteken indul, az ajándékozók 13 százaléka olyan előrelátó, hogy már ősszel el is kezdte a vásárlást. A legtöbben azonban novemberben (31%) és december első felében (25%) tervezik az ajándékok zömének beszerzését, ennél későbbre alig egynegyed hagyja, köztük is mindössze 4 százalék gondolja úgy, hogy az ünnepeket közvetlenül megelőző napokig ráér.
A legtöbben bevásárlóközpontba, plázába mennek majd a karácsonyi meglepetésekért (62%), míg 49 százalék hipermarketekből tervezi beszerezni a fa alá valót. Az internetet összességében a magyarok több mint egyharmada használja ajándékvásárlásra a Cofidis Hitel Monitor legfrissebb eredményei alapján.
Minden tizedik magyar többet költ majd, mint tavaly
A karácsonyi ajándékokra szánt összeg alig tér el az előző év adataitól,
Az idősebbek és a gyermeket nevelők ennél valamivel többet szánnak a karácsonyfa alatti meglepetésekre. A többség (55%) úgy nyilatkozott, hogy idén sem költ majd többet, mint korábban, bár kevesebbet sem terveznek kiadni. Saját bevallása szerint minden tizedik magyar idén anyagilag is tud emelni az ünnep fényén.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A karácsonyi kiadásokra az ajándékozni szándékozók több mint kétharmada takarékoskodik, köztük közel egyharmad (31%) már az őszi hónapokban félre is tett az ünnepekre. Az előre gyűjtögetők úgy tervezik, hogy a költségek több mint felét már december előtt összespórolják, de a többségnek aktuális havi jövedelmét (is) fel kell használnia az ünnepek előkészítésekor. Munkahelyi extra jövedelemben, jutalomban, utalványban összesen 18 százalék bízik, míg
Szórakoztató elektronika és szépségápolás a sláger
Ami a tervezett beruházásokat illeti, a Cofidis Hitel Monitor adatai alapján a karácsony közeledtével nő a szépségápolási, IT- és szórakoztató elektronikai termékek, illetve az ajándék jellegű élelmiszerek iránti kereslet, párhuzamosan a családi eseményekre való költési tervekkel. Bár a megkérdezettek csak kis hányada vallott úgy, hogy kifejezetten ajándékvásárlási célból venne fel kölcsönt, a következő negyedévben összességében kisebb-nagyobb beruházásokhoz 22 százalék fordulna pénzintézethez segítségért. A beruházási, vásárlási tervek kapcsán felmerülő hiteligény jellemzően kisebb összegű: döntő többség (76%) félmillió alatti összeget igényelne, felük pedig 100 ezer forintnál kevesebbel is elégedett lenne.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








