Mindenki az agyonhasznált, mocskos pénztől szabadul elsőként, és hajlamosabb a költekezésre akkor, ha megviselt bankjegyei vannak, mint amikor makulátlanok - állítják kanadai kutatók.
Fabrizio Di Muro, a Winnipegi Egyetem és Theodore Noseworthy, az ontariói Guelphi Egyetem professzorai szerint a koszos bankjegyektől undorodnak az emberek, a ropogós, frissen nyomottak viszont büszkeséggel töltik el őket.
A pénz fizikai külcsíne változtathat a költekezési magatartáson. Több kísérleti alannyal végeztetett vásárlás is azt mutatta, hogy hajlamos többet költeni az, akinek piszkos pénzt adtak, mint az, akinek ropogós bankókat. A próbavásárlások végén a vevők inkább fizettek nagyobb címletű, de elrongyolódott bankjeggyel, mintsem kisebb címletű újjal. A helyzet azonban megváltozott, amikor az alanyok úgy vélték, hogy figyelik őket: olyankor inkább a tiszta bankóikat vették elő.
A kutatók mindebből azt vonták le, hogy az agyonhasznált bankókat ugyanannyira szégyelljük, mint amennyire büszkék vagyunk a ropogósakra, és ha valaki a bankban készpénzként friss bankjegyeket kér, akkor a pénztáros az óhajnak eleget téve akaratlanul is gyengíti a piaci keresletet - közölte a The Daily Telegraph című brit lap.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Az osztrák parlament zöld jelzést adott a 30 kilométeres sebességkorlátozásnak
- Nem volt sok közös pont az EU-csúcson
- A friss adatokból kiderül, hogyan is áll most az iskolaőrprogram
- Ez az ugrás életet mentett az M0-son - hajmeresztő videó
- Furcsa szünetre megy jövő hét után a Fővárosi Közgyűlés
- A Real Madrid csak ezzel a taktikával juthatott tovább