A Skype eddig nem tartozott a vírusok legkedveltebb támadási és terjedési felületének, ám most több online biztonságtechnikai cég is erről a frontról jelzett új veszélyforrást. A népszerű online telefon rendszerében a közösségi oldalakon évek óta terjedő Dorkbot féreg egy új variánsa jelent meg, ami a Skype cset funkcióját használja terjedésre, ahol egy linket küld amiben a felhasználót biztonsági frissítés letöltésére kéri.
Rutinosabbaknak már itt gyanús lehet a dolog, hiszen a link a Hotfile.com tárhelyszolgáltatóra mutat, ott pedig egy .zip kiterjesztésű tömörített fájlra, ez pedig nagyon nem emlékeztet arra a módra, ahogy a szoftverek frissíteni szokták magukat. Egy másik verzióban a csali link egy "nahát, ez az új profilképed?" kérdés mellett érkezik.
A letöltéssel a felhasználó megfertőzi a saját rendszerét, a vírus gazdáinak zombihálózatába beállítva a gépét. A Dorknet Facebookon és Twitteren terjedő verziói személyes adatok ellopására utaztak innentől, a Skype-os változat azonban új frontot nyit: kizárja a felhasználót a saját gépéről, majd közli vele, hogy a fájljait titkosította, és a kódolást csak 200 dollár ellenében oldja fel. Ha 48 órán belül nem érkezik meg a pénz a megadott számlaszámra, a gépen levő összes adat törlésével fenyeget a vírus. Az ilyen típusú, zsaroló programokat hívja az antivírus szakma ransomware-nek.
A vírusnak egyelőre angol illetve német nyelven kommunikáló változata ismert, a Skype pedig még nem nyilatkozott afelől, hogy mennyi felhasználót érhetett el a fertőzés. A Dorkbotot 2011-ben fedezték fel először, szakértők szerint a vírus alapját jelentő kódot bárki megvásárolhatja az online alvilág feketepiacain, hogy aztán új variánst készítsen belőle.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








