A kiskereskedelemben továbbra is a hagyományos telefonok fogynak jobban, bár értékben az okos készülékek már átvették a vezetést. A modern kereskedelmi csatornák még szűk piacon osztoznak, a forgalom legnagyobb része a szolgáltatóknál csapódik le - írja a Napi Gazdaság.
A mobiltelefonok értékesítésében releváns kilengéseket nem tapasztaltak a Media Markt áruházak az elmúlt egy évben, leszámítva az év végi időszakot, amikor érezhetően többen vettek készüléket − mondta a lapnak Szánthó Balázs koncepciómenedzser. A tapasztalatok szerint az üzletben vásárolt mobilok forgalmából 60 százalékban részesednek a drágább okos telefonok, ám darabszámra (75 százalékban) a hagyományos mobilkészülékekből értékesítenek többet. Ennek egyik magyarázata, hogy sokan második készüléknek veszik az olcsóbb eszközöket vagy valamilyen speciális feladatra használják (sport, riasztó).
A Media Markt által értékesített készülékek kevés kivételtől eltekintve kártyafüggetlenek, de a legnagyobb forgalom amúgy sem a műszaki áruházakban keletkezik. A mobiltelefon-eladások túlnyomó része a szolgáltatók kezében van.
Ebbe a szegmensbe hasított bele a Tesco, amikor tavaly márciusban elindította saját mobiltelefon-szolgáltatását, ezzel 20-30 százalékkal növelte a készülékek értékesítését 2011-hez képest. A Tesco a legtöbb készüléket az alapkategóriákból adja el, ezt követi a wi-fis készülék, majd az androidos. Jellemzően akkor fut fel a szezon, amikor megjelenik az akciós újság, bár a decemberi és a január mobileladások is kiugróak.
Az Auchan áruházakban a kártyafüggetlen és a szolgáltató által kódolt telefonok is megvásárolhatók. A készülékek forgalma tavaly "szépen" fejlődött − számolt be lapunknak Gál Judit, az Auchan Magyarország kommunikációs menedzsere. Az okos telefonok aránya már elérte az eladott készülékek 50 százalékát és arányuk folyamatosan nő, a kártyafüggetlenek közül a 30-40 ezer forintos okos telefonokat veszik leginkább. A hagyományos készülékek palettájáról a 20 ezer forint alatti kártyafüggetlen készülékek fogynak legjobban, valamint a szolgáltatóhoz kötött, 2-3 ezer forintos, alsó kategóriás készülékek.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








