Alig több mint két hét van hátra az iskolakezdésig: sok család már elkezdte a bevásárlást, az üzletláncok pedig látványosan beindították az augusztusi kampányt. A polcokon a strandcikkeket felváltották a tolltartók, iskolatáskák, füzetek. A Pénzcentrum.hu mutatja, mivel készülnek a hazai boltok.
Még bő két hét van hátra, és újra elkezdődik a tanítás. Bizonyos termékekből a családoknak újat kell vásárolni, hiszen új füzetekre, írószerekre mindenképpen szükség van. Ebből a piaci potenciálból ma már nemcsak a hagyományos írószer (szak)üzletek veszik ki részüket, mint egykor. A boltok polcain ilyenkor több ezer árucikk jelenik meg, melyek felölelik az iskolakezdéshez kapcsolódó valamennyi termékkört, a papír-írószertől a ruházaton át egészen a bútorokig.
Mint sok más termék esetében az akciók, leárazások az iskolaszerek piacán is kiemelt szerepet kapnak - derül ki a GfK Hungária tavalyi elemzéséből. Az utóbbi időben megfigyelhető, hogy a július végén-augusztus elején megjelenő akciós szórólapok érvényessége egy-másfél hónapig tart gondolva azokra is, akik az utolsó pillanatra halasztják a beszerzést. Az ilyen akciókban számos terméket jelentős kedvezményekkel vagy az átlagosnál jobb felszereltséggel (a laptopok esetében például nagyobb memóriával vagy erősebb processzorral rendelkező notebook-ot olcsóbb széria áráért) lehet megvásárolni.
Az elmúlt évek adatai alapján augusztusban a hipermarketek és irodaszerboltok eladása várhatóan idén is többszörös növekedést fog mutatni az írószerek piacán az előző hónapokhoz képest. Az értékesítési számok alapján a golyóstollak, a színes ceruzák, a radírgumik, a grafit ceruzák és a tolltartók magasan kiemelkednek a keresett írószerek termékkategóriáján belül. A jegyzet-, illetve "normál" leckefüzet értékesítése az augusztusi hónapban a teljes éves értékesítés közel 60 százalékát teszi ki.
(Forrás: InfoRádió)
Az iskolakezdés másik elengedhetetlen kelléke az iskolatáska, amelyből a teljes éves értékesítés mintegy 67 százaléka az augusztusi hónapban kerül eladásra. A multinacionális sportláncok is kiveszik részüket az iskolakezdés körüli kampányból. Július végén kezdődik a fellendülés, de az abszolút csúcsidőszak az augusztus. Az iskolakezdési akcióik elsősorban a hátizsákokra és sportcipőkre vonatkoznak.
Készülnek az üzletláncok is
Már évek óta hagyomány az Auchan-nál hogy tanítónők segítik az iskolakezdéshez szükséges írószervásárlást. Ez a kezdeményezés olyan népszerű volt, hogy idén augusztus elejétől szeptember elejéig, 5 hétvégén át segítik pedagógusok a vásárlókat a megfelelő eszközök, ergonomikus iskolatáskák kiválasztásában, mind a 19 áruházban - tájékoztatta a Pénzcentrum.hu-t az Auchan Magyarország.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az idei iskolakezdés újdonsága többek között a Pókember 4. kollekció, a slágertermékek pedig várhatóan a Barcelona, Real Madrid és az állatos mintájú termékek lesznek. A saját márkás termékekre is egyre nagyobb az igény, idén már az iskolaszerek 15 százalékát teszik ki a saját márkás árucikkek.
A SPAR Magyarország közlése szerint az INTERSPAR áruházak mintegy 1400-féle cikkelemet tartalmazó iskolaszer választéka a legkülönfélébb vásárlói igényeket is kielégíti. Az áruházlánc a mesefigurás Disney hátizsákokat kínálja akciós áron, a középiskolás és főiskolás diákokat a legújabb divatnak megfelelő termékek, sportfelszerelések, továbbá akciós műszaki cikkek várják.
A SPAR is arról számolt be, hogy a cégcsoport sajátmárkás árucikkei évről-évre egyre nagyobb részarányt képviselnek az áruházak papír- és írószer kínálatában.
A Tesco az általános iskolákkal együttműködve alakította ki termékválasztékát - közölte az áruházlánc. Bár az iskolák terméklistái eltérhetnek egymástól, az alapvető tanszerek minden listában megegyeznek. Az áruházlánc ezen listák alapján számos újdonsággal növelte idén az iskolaszer választékát. Az iskolakezdési akció augusztus 1-től indult a Tesco áruházakban és egészen szeptember közepéig tart. A Tesco ezen időszak alatt 1800 különféle termékből álló kínálattal, valamint termék- és kuponakciókkal várja a gyermekes családokat. Kiemelték, hogy a termékek 70 százaléka hazai beszállítóktól származik, az áruházlánc ebben a termékkörben is igyekszik a lehető legtöbb árucikket magyar partnerektől rendelni.
A hagyományos kinézetű iskolaszerek mellett az idei tanszervásáron is megjelennek az aktuális divatot követő designtermékek. A lányok kedvükre válogathatnak a Princess és a Micimackó füzetborítók, leckefüzetek vagy füzetcímkék között; míg a fiúk füzetein és tolltartóin a Pókember vagy a Verdák figurái jelennek meg.
A Tesco az idén is elindította az "Amit a tanító nénik biztosan kérni fognak" című tanácsadói programját abból a célból, hogy az áruházak által kínált gazdag termékválasztékban megkönnyítse vásárlóinak az eligazodást. A program keretében gyakorló pedagógusok várják a vevőket 25 hipermarketben, akik segítenek a diákoknak és szüleiknek összeállítani a szükséges tanszercsomagokat.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ezért továbbra is mi fizetünk a legkevesebbet Európában
- Kokaint és marihuánát terített egy vállalkozó Budapesten - videó
- Lemondott a gyanúba keveredett ukrán miniszter
- Egyelőre mégsem kap erősebb hatásköröket a versenyhivatal
- Egy mandátumot szerezhet az EP-választáson a Magyar Szövetség
- Hat bérletet hirdetnek meg az új évadra a Nemzeti Filharmonikusok