Infláció, jegybanki kamatok, energia árak – a kelet-közép-európai országok nagy tempóban reagálnak a változásokra.
Lengyelországban már meglépte a Tesco, ami nálunk még csak a távoli tervekben szerepel: elindították az online értékesítési rendszert, amelyen keresztül akár 67 forintos házhozszállítási díjért is rendelhetnek a vevők.
Elindította webshopját a Tesco Lengyelországban. A szolgáltatás egyelőre csak a fővárosban, Varsóban és környékén elérhető, de év végéig 6-8 nagyvárosra kiterjesztik majd a szállítási területet.
A Warsaw Business Journal című lengyel gazdasági lap megállapításai szerint az árak ugyanazok, mint az áruházakban, a szállítási díj pedig 98 grosztól (67 forint) 9,9 zlotyig (980 forint) terjed, a szállítás gyorsaságától függően. A vevők fizethetnek online, bankkártyával, illetve az áru átvételekor készpénzzel is. A Tesco speciális, hűtött rakterű teherautókkal szállítja a megrendelt termékeket, a hét minden napján este 10 óráig.
A Tesco az Auchan után a második legnagyobb áruházlánc Lengyelországban, amely beszállt az online üzletágba, leginkább a konkurencia hasonló lépését követve. Korábban a lengyel piacon csak kisebb, kimondottan a netes vásárlásra, házhozszállításra specializálódott hálózatok voltak jelen. Az áruházlánc hazai piacán, Nagy-Britanniában már évek óta működik az internetes vásárlás: ez évente 2 milliárd fontos üzletet jelent a Tesco számára.
Gerry Gray, az áruházlánc magyarországi vezérigazgatója tavaly decemberben úgy nyilatkozott, hogy hazánkban két éven belül valósulhat meg a Tesco online értékesítési rendszere.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Csiki Varga Tamás: a hidegháborús elrettentést idézné a nukleáris fegyverek telepítése Lengyelországba
- Parragh László: Magyarország Európa egyik legjobb szakképzési rendszerét hozta létre
- Jönnek az olcsó Teslák, kilőtt a részvény
- Sokmilliós bírságot kapott az Erste Befektetési Zrt.
- Ismét felcsendül az ország egyik legszebb énekhangja
- Tekintélyes összeget csapol le a kormány a rezsivédelmi alapból