12 °C Budapest

Csak az akciókban reménykednek a magyar vásárlók

2012. március 27. 10:08

A válság kezdetén tapasztalt szintre süllyedt a fogyasztói bizalom 2011-ben - hangzott el kedden a GfK Hungária Piackutató Intézet sajtótájékoztatóján. Egyre kevesebbet járunk boltokba, keressük az akciós és a sajátmárkás termékeket. Senki nem tudott akkora növekedést elérni, mint a diszkontok.

Idén sem tér magához a kiskereskedelem és a háztartások fogyasztása - mondta el Kozák Ákos, a GfK Hungária Piackutató Intézet igazgatója. Ennek a egyik legfontosabb oka, hogy jelentős bizalmi hiány mutatkozik a vállalatok és vállalatok, valamint a vállalatok és fogyasztók között. A szakember úgy látja, idén nem lesz trendforduló a fogyasztásban.

Vella Rita, a GfK Hungária ügyfélkapcsolati igazgatója elmondta: a devizahitelek, a végtörlesztés, az üzemanyag árának emelkedésének terhe miatt a háztartások fogyasztása a jövedelemadó változásoknak betudható reálbér-szint növekedés ellenére sem emelkedik. Ugyanakkor míg a háztartások korábban úgy spóroltak, hogy kevesebb terméket vásároltak, 2011-ben már egyértelműen jelentkezett az elmozdulás az olcsóbb termékek irányába. A magas benzinár miatt látványos a visszaesés az autóval bonyolított nagybevásárlások terén is.

Jól látszik, hogy csökken a vásárlási gyakoriság: míg 2010-ben 308 alkalommal tért be egy háztartás valamilyen üzletbe, addig 2011-ben ez a szám 294-re csökkent. Csökken a látogatott üzletek száma is, a vásárlók elmozdulnak az olcsóbb termékek felé. Ez csökkenti a vásárlási értéket is.

Az elmúlt év egyik fontos piaci trendje, hogy a környező országokhoz képest nálunk magasabb a sajátmárkás termékek aránya, több leértékelt árucikket is veszünk: a magyar fogyasztó 100-ból 26 forintot akciós termékekre költ el. Az is egyértelmű, hogy intenzíven megjelennek olyan eszközök, pénzkímélő stratégiák, amelyekkel kedvezményesen vásárolhatunk: népszerűek a magyar családok körében például a kuponok. A felhalmozást is visszafogják a fogyasztók, egyre többet költünk használt termékekre.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

2010-ről 2011-re jelentős forgalomcsökkenés mutatkozik az élvezeti cikkekben, kényszerűségből lemondunk például egyes alkoholtartalmú italokról, desszertekről.

A számok azt mutatják, hogy a diszkontok éve volt 2011: míg visszaesett a vásárlási gyakoriság, a diszkont volt az egyetlen csatorna, ahol növekedett a vásárlási gyakoriság, sőt, ezekben az üzletekben több pénzt is hagytunk, mint 2010-ben.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 25. csütörtök
Márk
17. hét
Április 25.
Malária világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem