Jelentős forgalmat vár az aranyvasárnaptól a Praktiker. A korábbi adventi hétvégék tapasztalata alapján a barkácsláncnál kedveltek az igényes műfenyők mellett a karácsonyi díszek és kiegészítők, köztük a lilás árnyalatok és a hófehér, illetve átlátszó díszek.
Az áruházlánc tájékoztatása szerint az enyhe időjárás alaposan megváltoztatta a fogyasztói szokásokat. 14-16 fokban a vásárlók nem vásárolnak karácsonyi termékeket, senkinek sincs igazi karácsonyi hangulata, hiába a széles áruválaszték és a jó árak, ezért a karácsony előtti utolsó hétvégére, az aranyvasárnapra várható a legnagyobb bumm.
A legkedveltebb árucikk az áruházakban az utóbbi hetekben a műfenyő. 2009 óta folyamatosan nő a műfenyők forgalma a Praktiker eladásait tekintve, nőtt a választék is, már kapható például 40 ezer forintos is. A forgalom növekedését magyarázhatja, hogy felmérések szerint a vásárlók egyre környezettudatosabban vásárolnak, másfelől viszont az is tény, hogy egy műfenyő vásárlása esetén a vevő minden évben megspórolhatja egy igazi fenyőfa árát, nem is beszélve annak szállításáról, méretre igazításáról.
A karácsonyi dekorációs termékek fogalma 25 százalékkal nőtt december elejéhez képest. A tapasztalatok szerint azonban a magyarok konzervatívabbak a díszek, díszítések kiválasztását tekintve. Külföldön szinte már bármit megvásárolhatunk, ám itthon csupán mostanra jutottunk el odáig, hogy a magyarok is nyitnak, s bátrabbak a szín-, illetve a formaválasztás tekintetében. Míg eddig a piros-arany, vagy a kék-ezüst színkombinációk domináltak, úgy idén már a lila, a burgundi, barna és türkiz színek több variációja is megtalálható a választékban.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








