A mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül közel 3,2 millióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó több mint 600 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek. 2011 júniusában a legnagyobb magyarországi műsorterjesztők hálózatában 1,541 millióra nőtt a digitális televíziózásra előfizetők száma, derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb gyorsjelentéséből.
A szolgáltatók június végén 2,741 millió előfizetést tartottak nyilván. Júniusban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 56,2 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az egy hónappal korábbi 55,9 százalék után. A digitális előfizetéseken belül júniusban 609 ezerről 617 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma, és 893 ezer volt a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma. A MinDig TV Extra szolgáltatásnak 31 ezer előfizetője volt a hónap végén.

A szolgáltatók adatai szerint az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül a májusi 22,2 százalékról 22,5 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése júniusban 33,7 százalékon állt. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya tovább csökkent, ez az érték korábban 44,1 százalékos, júniusban 43,8 százalék volt.
A teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 25,8 százalék, a második a DIGI, amelynek piaci részesedése 22,9 százalék, a harmadik a Magyar Telekom, piaci részesedése a vizsgált hónapban 21,2 százalék volt.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások - kábeltelevízió és IPTV - piacán az összes előfizetések több mint 87 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma júniusban 1,817 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1,205 millióról 1,200 millióra csökkent.
A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 27,5 százalék, második helyen a több száz - a gyorsjelentésben nem szereplő - kisebb szolgáltató együttes részesedése van 19,3 százalékkal, a harmadik Magyar Telekom részesedése 18,3 százalék, míg negyedik a sorban a DIGI 14,6 százalékkal.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A vezeték nélküli szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése 43,3 százalék, majd a Magyar Telekom következik 28,4 százalékkal, a harmadik UPC-é pedig 21,6 százalék.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.


