Idén semmiképp, de még 2013-ra sem valósulhat meg a hatóanyag alapú receptfelírás. Ennek technikai okai vannak, ki kell építeni egy megfelelő informatikai hálózatot, amit mind az orvosok, mind a gyógyszerészek használni tudnak - írja a Napi Gazdaság.
2 évig még biztosan nem kerül bevezetésre a hatóanyag tartalmú receptfelírás Magyarországon, mondta el Szócska Miklós egészségügyért felelős államtitkár. Eredetileg a Széll Kálmán Terv részeként napvilágot látott javaslat megvalósítása legfőképp a technikai feltételek kialakítása miatt csúszhat. Az orvosok nem lennének képesek egyik napról a másikra recepteket felírni, a gyógyszerészek is zavarba jönnének megfelelő adatbázis nélkül.
A hatóanyag alapú receptfelírás lényege, hogy a gyógyszerek neve helyett csak annak hatóanyagát írhatja fel az orvos. Ennek hatására várhatóan javulhat az azonos hatóanyag tartalmú gyógyszerek közötti verseny és a vevők is tudatosabban dönthetnek. A könnyebben tudják majd összeigazítani gyógyszeres kezelésüket, felesleges hatóanyagok kevésbé kerülhetnek a szervezetükbe. A technikai háttér megteremtéséhez ki kell alakítani az e-kórlapokat, e-recepteket és ezeknek elterjedéséhez is idő kell.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








