Javában tart a hazai üzletekben a Mikulás szezon. A kínálat zavarba ejtően bőséges, de az előrejelzések szerint a gazdasági válság miatt idén kevesebb édesség kerül a gyerekek cipőjébe. Emiatt az árak nem nagyon növekedtek: a csokimikulás ára idén 200-300 és 1000-1200 forint között szóródik.
A gyermekek nagy ünnepére készülő üzletek kínálatát feltérképezve világosan látható, hogy a leghálásabbak az édességgyártók lehetnek Télapónak. Nincs olyan üzlet, ahol fel ne bukkanna az ősz szakállú jóságos öregember csokoládéból készült mása. A választék igen széles, és rendkívül színes. A kis súlyú figuráktól egészen a fél kilós óriásokig számtalan méretű, ízű és színű csoki mikulásból válogathat a vevő. A Pénzcentrum.hu saját felmérése szerint a legolcsóbbak a 15-60 grammos tejbevonó masszából készült figurák, ezek ára 30-80 forint között mozog. Azonban a valódi csokoládéból készült márkás termékekért, a diabetikus, vagy a kézzel készült édességekért már jóval többet elkérnek a kereskedők. Ezek ára márkától és súlytól függően 200-300 forinttól 1000-1200 forintig terjed.

Az idei Télapó szezon azonban nem lesz túl vidám a csokoládé gyártók számára. A gazdasági válság miatt vékonyodott a szülők pénztárcája, így minden bizonnyal kevesebb édesség kerül a gyerekek csizmájába. Ez így volt tavaly is. Az AC Nielsen piackutató adatai szerint szezonális édességekből tavaly 700 tonnát meghaladó mennyiséget adtak el, ami 24 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál. Jó hír, hogy bár kevesebb csokimikulást vásárolunk, de jobban megnézzük, mire adunk pénzt. A minőségi édességek iránti kereslet ugyanis az átlagosnál kisebb mértékben esett vissza.
Mivel az ajándékot valakinek át is kell adnia, külön iparággá nőtte ki magát a Mikulás biznisz is. Ha a szülő fél a lebukástól, fogadhat bérmikulást. Ehhez azonban mélyen a zsebébe kell nyúlnia. Egy félórás-órás műsor ára 10 ezer forintnál kezdődik, de létszámtól függően akár 35-40 ezer forintot is elkérnek egy néhány perces műsorért. Olcsóbb, ám ugyanolyan nagy örömet okoz az apróságoknak ha a szülők-rokonok öltöznek be. Egy-egy jelmez ára kölcsönzés esetén 5 ezer forintnál kezdődik. De a tökéletességre törekvő alkalmi Mikulások további 500-1000 forintot hagyhatnak ott a kölcsönzőben minden egyes kiegészítő után. A jelmez kölcsönzése sem a legolcsóbb lehetőség, ezt próbálják meg kihasználni a nagy áruházláncok. Az Auchanban például már 599 forintért vásárolhat a színészi képességekkel megáldott szülő mikulásjelmezt.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

A tehetősebbek elvihetik csemetéiket a valódi Télapó otthonába is. A hazai utazási irodák kínálatában idén is megtalálhatóak a lappföldi kirándulások. Egy 2-3 napos kiruccanás körülbelül 120-150 ezer forintba kerül. Ebben az árban még nincsenek benne az olyan extra szolgáltatások árai, mint a hómobilos vagy kutyaszános szafari vagy egy rénszarvasfarmon eltöltött Mikulásünnepély. Ezek a plusz szolgáltatások 20-30 ezer forintba kerülnek személyenként.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


