Javában tart a hazai üzletekben a Mikulás szezon. A kínálat zavarba ejtően bőséges, de az előrejelzések szerint a gazdasági válság miatt idén kevesebb édesség kerül a gyerekek cipőjébe. Emiatt az árak nem nagyon növekedtek: a csokimikulás ára idén 200-300 és 1000-1200 forint között szóródik.
A gyermekek nagy ünnepére készülő üzletek kínálatát feltérképezve világosan látható, hogy a leghálásabbak az édességgyártók lehetnek Télapónak. Nincs olyan üzlet, ahol fel ne bukkanna az ősz szakállú jóságos öregember csokoládéból készült mása. A választék igen széles, és rendkívül színes. A kis súlyú figuráktól egészen a fél kilós óriásokig számtalan méretű, ízű és színű csoki mikulásból válogathat a vevő. A Pénzcentrum.hu saját felmérése szerint a legolcsóbbak a 15-60 grammos tejbevonó masszából készült figurák, ezek ára 30-80 forint között mozog. Azonban a valódi csokoládéból készült márkás termékekért, a diabetikus, vagy a kézzel készült édességekért már jóval többet elkérnek a kereskedők. Ezek ára márkától és súlytól függően 200-300 forinttól 1000-1200 forintig terjed.
Az idei Télapó szezon azonban nem lesz túl vidám a csokoládé gyártók számára. A gazdasági válság miatt vékonyodott a szülők pénztárcája, így minden bizonnyal kevesebb édesség kerül a gyerekek csizmájába. Ez így volt tavaly is. Az AC Nielsen piackutató adatai szerint szezonális édességekből tavaly 700 tonnát meghaladó mennyiséget adtak el, ami 24 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál. Jó hír, hogy bár kevesebb csokimikulást vásárolunk, de jobban megnézzük, mire adunk pénzt. A minőségi édességek iránti kereslet ugyanis az átlagosnál kisebb mértékben esett vissza.
Mivel az ajándékot valakinek át is kell adnia, külön iparággá nőtte ki magát a Mikulás biznisz is. Ha a szülő fél a lebukástól, fogadhat bérmikulást. Ehhez azonban mélyen a zsebébe kell nyúlnia. Egy félórás-órás műsor ára 10 ezer forintnál kezdődik, de létszámtól függően akár 35-40 ezer forintot is elkérnek egy néhány perces műsorért. Olcsóbb, ám ugyanolyan nagy örömet okoz az apróságoknak ha a szülők-rokonok öltöznek be. Egy-egy jelmez ára kölcsönzés esetén 5 ezer forintnál kezdődik. De a tökéletességre törekvő alkalmi Mikulások további 500-1000 forintot hagyhatnak ott a kölcsönzőben minden egyes kiegészítő után. A jelmez kölcsönzése sem a legolcsóbb lehetőség, ezt próbálják meg kihasználni a nagy áruházláncok. Az Auchanban például már 599 forintért vásárolhat a színészi képességekkel megáldott szülő mikulásjelmezt.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A tehetősebbek elvihetik csemetéiket a valódi Télapó otthonába is. A hazai utazási irodák kínálatában idén is megtalálhatóak a lappföldi kirándulások. Egy 2-3 napos kiruccanás körülbelül 120-150 ezer forintba kerül. Ebben az árban még nincsenek benne az olyan extra szolgáltatások árai, mint a hómobilos vagy kutyaszános szafari vagy egy rénszarvasfarmon eltöltött Mikulásünnepély. Ezek a plusz szolgáltatások 20-30 ezer forintba kerülnek személyenként.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml