Az olcsóbb műanyag palackos, a folyós/kimért, és a kannás borokból többet, míg az üveges borokból kevesebbet vásároltunk a tavalyi évben - derül ki a GfK Hungária háztartások privát fogyasztását vizsgáló Háztartáspanel adataiból. Ezáltal 2009-ben már minden ötödik liter bort műanyag palackos kiszerelésben vásároltunk meg, miközben az üveges kiszerelés aránya visszaesett. Továbbra is a vörösbor a legkedveltebb hazánkban, melyből 15 százalékkal többet vásároltunk a tavalyi évben. Jó évük volt tavaly a rozéboroknak is, hiszen 50 százalékkal több fogyott ebből a fajtából.
Az otthoni fogyasztásra vásárolt borok hazai piaca 2009-ben összességében mennyiségben 5 százalékkal nőtt, azonban ez a növekedés nem érződött a piac legnagyobb volumenét kitevő üveges kiszerelésű szegmensnél. Miközben az üveges kiszerelésű borokból 9 százalékkal kevesebbet vásároltak a hazai háztartások, addig az egyre népszerűbb műanyag flakonos borok háztartási vásárlásai 74 százalékkal növekedtek - állapítható meg a GfK Hungária háztartások privát fogyasztását vizsgáló Háztartáspanel adataiból.
Ezzel a számottevő növekedéssel a 2009-es évben már minden ötödik liter bort műanyag palackos kiszerelésben vásároltunk meg, miközben az üveges kiszerelés aránya 81-ről 71 százalékra esett vissza.
"Összességében 6 százalékkal nőtt a bort vásárló háztartások száma 2009-ben. A 4 millió magyarországi háztartás 52 százaléka vásárolt valamilyen üveges bort a tavalyi évben" - mondta el Sánta Zoltán, a GfK Hungária piacfejlesztési menedzsere.
Több bort vásároltunk kisboltokban és kistermelőknél
A háztartások otthoni fogyasztásra a bor mennyiségének háromnegyedét a modern kereskedelmi egységekben - hipermarketek, szupermerketek, diszkontok, Cash&Carry-k - vásárolták. Ezekben az egységekben összességében 3 százalékkal csökkentek a vásárlások. Az összes megvásárolt mennyiség 15 százalékát kitevő kisbolt csatornatípusban (láncba szerveződött, vagy független kisboltok) 8 százalékkal vásároltunk több bort 2009-ben, mint az előző évben. Emellett viszont jelentősebb bővülés volt tapasztalható a közvetlenül a kistermelőktől megvásárolt borok mennyiségében, ahol 16 százalékkal vásároltunk többet.

Továbbra is a vörösbor a kedvenc
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 12 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 8,02 százalékos THM-el, és havi 98 070 forintos törlesztővel fel lehet venni az Erste Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a Raiffeisen Banknál 8,09% a THM; az UniCredit Banknál 8,11%; a MagNet Banknál 8,27%, a K&H Banknál 8,28%; míg az OTP Banknál 8,29%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A fajták közül továbbra is a vörösbor a legkedveltebb hazánkban. Népszerűsége még tovább növekedett, hiszen miközben vörösborokból 15 százalékkal több, addig a fehérekből 15 százalékkal kevesebbet vásároltunk tavaly. 2009-ben jó évük volt a rozéboroknak is, hiszen 50 százalékkal több került a vásárlók kosaraiba ebből a borfajtából.
Édesszájú borfogyasztók
A magyar borvásárló továbbra is inkább édesszájúnak tekinthető, hiszen az összes megvásárolt bor 58 százaléka volt valamilyen édes, vagy félédes típusú bor. Ezen belül - ugyan enyhe visszaesést mutatva - továbbra is a félédes szegmens a nagyobb, amely a teljes háztartási vásárlások 42 százalékát tette ki tavaly. Az édes borok adják a piac 16 százalékát, a félédesekkel szemben tavaly jelentősebb - 17 százalékos - növekedést mutattak.
A száraz borok közül a félszáraz mennyisége nőtt tavaly nagyobb mértékben - 14 százalékkal - és így már a teljes borpiacon 10 százalékot tesz ki. A száraz borokból - melyek az összes megvásárolt bor harmadát adják - szintén 4 százalékkal többet vásároltunk tavaly.

Ezért szegényedett el temérdek magyar: stabilan 24 ezer most az a bevásárlás, ami 17 ezer volt 2 éve
Augusztus óta szűk 24 ezer forintba kerül az a nagy bevásárlás, ami két éve még stabilan 17 ezer forintba került.
A zárkózott kamaszok ventilációjában segíthet egy, a mentális jóllétet támogató új hazai mobilapp, a Healmindset, amelyben a felhasználók chaten, anonim módon kaphatna támogatást.
Bár a 20 ezer magyar méhész 1,2 millió méhcsaládja évente 25 ezer tonna mézet termel, Magyarországon az egy főre jutó mézfogyasztás mindössze 1 kg/év.
Újabb gasztronómiai témájú sikersztori a Brancsnál: közösségi előfinanszírozásból nyithatja meg főzelékbárját az ötletgazda Szatmári Ferenc, azaz Főzelékes Feri.
Október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar, azaz az ADHD rendellenesség tudatosításának hónapja, amiben Magyarországon az iskoláskorú gyerekek 8-10 százaléka érintett.
-
A Black Friday után itt a Green Friday: mutatjuk, milyen akciók várnak
A túlfogyasztásra hívja fel a figyelmet a Mastercard kampánya.
-
Karácsonyi készülődés a PENNY-vel (x)
Szívhez szóló videóval is köszönti a vásárlókat az üzletlánc
- Karácsonyi nappali a lullai buszmegállóban, ha nem látja, nem hiszi el
- Oroszország és Észak-Korea erősödő együttműködéséről tárgyaltak az Egyesült Államok, Dél-Korea és Japán nemzetbiztonsági tanácsadói
- Az EU már a gázkazánok betiltására készül – megvan a határidő is
- Vasárnaptól új korszak köszönt be a győri vasúti fővonalon – jön a 140-es tempó
- Kiderült, hány autót adnak el itthon a magyarországi autógyárak – megdöbbentő a lista
- Nagy a baj a Balatonnál, leszakad egy partfal
Agrárszektor Konferencia 2023
Sustainable World 2023
Mi lesz veled magyar élelmiszer?


