Érdekes eseményeknek lehettek szemtanúi azok, akik a napokban valamely nagyobb hazai Tesco áruházban jártak. A vásárlók nem a jól megszokott csíkos szatyrocskákkal jöttek ki a boltokból, hanem mindenki kezében zöld lábnyommal díszített szalagfüles táska volt látható. Úgy tűnik, véget ért a kék-fehér szatyrok korszaka.
Annak érdekében, hogy minél több vásárló álljon át a környezettudatos, többször használható bevásárlótáskák használatára, a Tesco múlt péntektől kezdve minden hazai áruházában fizetőssé tette a műanyag bevásárlótáskákat.
Az áruházlánc az elmúlt évben tesztjelleggel számos áruházában vezette be a fizetős szatyrok rendszerét. Ezekben az üzletekben azt tapasztalták, hogy a szatyorfogyasztás közel kilencven százalékkal visszaesik, ha nem ingyen kapják a vásárlók a tasakokat. Ezzel az intézkedéssel a Tesco egy év alatt közel háromszáz millió darab nejlonszatyortól kíméli meg a környezetet. A klasszikus kék-fehér nejlonszatyrok ezentúl egységesen öt forintért vásárolhatók meg a pénztáraknál.
IKEA: így lett 266 forintból 2 milliárd - KATTINTS!
A Tesco 2005 óta széles választékban kínál ún. "tartós táskákat", melyek közül az "örökzöld" táska különlegessége, hogy csak egyszer kell 49 forintért megvásárolni. Ezt követően ugyanis megrongálódás vagy elhasználódás esetén a vásárló kérésére ingyen kicserélik azt, a leadott használt szatyrot pedig újrahasznosítják. A környezetbarát "tartós táskák" erősek, számtalanszor használhatók, élettartamuk végén pedig újrahasznosíthatók.
2010. március 5-11. között azonban ezeket a 100%-ban lebomló, tartós táskákat ingyen adják a vásárlóknak. Minden megkezdett 5000 Ft érték felett további ingyenes szatyrot adnak, egészen holnapig 14 budapesti és 21 vidéki áruházban. Az eddigi ingyenes, eldobható szatyrokat mostantól 5 Ft-os darabáron vásárolhatja meg.
Tapasztalataink szerint a pénztárosoknak minden vásárlót tájékoztatniuk kell a változásokról. Úgy tudjuk, ez komoly fizikai megterhelést jelent az áruházi dolgozók számára. Mint egy pénztáros fogalmazott: már munkaideje felénél teljesen be van rekedve, olyan sokszor kellett elmondania a vásárlóknak a változás mibenlétét.
Kiderült: itt nyíltak új SPAR-üzletek - KATTINTS!
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az ötforintos szatyrok bevezetése egyébként kapcsán 2010. március 12. és április 11. között pecsétgyűjtő akciót hirdet a Tesco. Aki legalább 200 forint értékben vásárol, és nem kér eldobható bevásárlótáskát, kap egy matricát az erre a célra használandó gyűjtőfüzetbe. Ha a füzetben mind az öt pecsét összegyűlik, ingyenesen beváltható egy parányira összehajtható, strapabíró zsebtáskára.
A fizetős bevásárlószatyrok rendszerének bevezetése csak egy része a vállalat zöld programjának: a Tesco többek között azon dolgozik, hogy 2020-ig fajlagosan felére csökkentse áruházai károsanyag-kibocsátását a 2006-os bázisévihez képest, hogy minél több üzletben hozzáférhetővé tegye a PET-palack- és alumíniumdoboz-visszaváltási rendszert, illetve minél több fiatalt motiváljon a felelős hulladékkezelés elveinek elsajátítására.
Kíváncsi vagy az áruházak legfrissebb akcióira?Kattints a Pénzcentrum VÁSÁRLÁS rovatára
"Hiszünk abban, hogy vásárlóinkkal összefogva fontos lépést teszünk az élhető környezet megteremtése és fenntartása felé, és a közeljövőben számos piaci szereplő követi majd példánkat", mondta el Iglódi-Csató Judit, a Tesco kommunikációs igazgatója.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Kötelező győzelemmel szerezhet hétvégén bajnoki címet a Ferencváros
- Ilyés Ferenc ezt tanácsolja a leendő olimpikon kézilabdázóknak
- Drámai képsorok a hajnali ferihegyi úti tragédiáról - videó
- A háború nem döntötte be az orosz turizmust
- Napelemes bejelentést tett a Budapesti Közművek
- A betétdíj farvizén trükkös áremelés közelít