Egyértelműen sikeresnek értékeli a SPAR a Plus diszkontlánc saját bolthálózatába való integrációját: eddig már több százmillióba került a korábbi Plusok "spárosítása", de az integráció tovább folytatódik. A cégcsoport forgalma 6,2%-os növekedést mutat, a dolgozók száma mégis 700 fővel csökkent.
A SPAR Magyarország Kft. évenkénti forgalma 1997 óta egyenletes növekedést mutat, mely az elmúlt évek gazdasági visszaesésének hatására sem csökkent: éves konszolidált forgalmuk 2009-ben 397,3 milliárd forintot tett ki, ez 6,2%-os növekedést jelent az előző évhez képest.
A csoport a tavalyi évben 7 áruházzal növelte üzletei számát 2008-hoz képest, a dolgozók létszáma ugyanakkor a 2008-as 14 814 főről 14 107 főre csökkent, ezzel együtt is a SPAR még mindig az ország egyik legnagyobb privát munkaadója.
Az áruházlánc a létszámcsökkentést a hatékonyság növelésével indokolta, elsősorban a korábbi Plus-raktárakban csökkentették a dolgozók létszámát.
A SPAR és Kaiser' szupermarketek, az INTERSPAR hipermarketek és a City SPAR szupermarketek összes eladóterének a nagysága 2009 végén 397.313 m2 volt. Ebből az INTERSPAR-ok 131.960 m2-rel részesednek, a SPAR szupermarketek 238.909 m2 eladótérrel rendelkeznek, míg a Kaiser's szupermarketek 26.444 m2-rel. A 2008 év végi adathoz képest összesen 12.496 m2 -rel nőtt a SPAR egységek eladóterének nagysága.
2009 végén a SPAR Magyarország Kft. összesen 398 egységet üzemeltetett országosan. Ezen belül a megoszlás: 31 INTERSPAR hipermarket, 347 SPAR szupermarket - magában foglalva a 4 City SPAR szupermarketet is - és 20 Kaiser's szupermarket. Az előző évihez képest összesen 7 egységgel nőtt az üzletek száma. 2009-ben a SPAR Magyarország Kft. két új INTERSPAR áruházat nyitott, az egyiket Székesfehérváron, a másikat Budapesten az Allee Bevásárlóközpontban. 5 új SPAR szupermarket is nyílt: Ercsiben, Mosonmagyaróváron, Nagykőrösön, Hajdúszoboszlón és Debrecenben. A menedzsment számára az év legfontosabb feladata a 2008-ban átvett 177 Plus üzlet SPAR-ként való újranyitása volt.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Emlékezetes, a SPAR Magyarország Kft. 2008-ban vette át a Magyarországon működő Plus hálózat 177 üzletét. 2009 januárjában elkezdődött a Plus üzletek több ütemben történő átalakítása SPAR szupermarketekké. 8 hónappal később az ország utolsó Plus diszkontja is SPAR szupermarketként nyitott újra, így eltűnt Magyarországon a Plus márkanév. A Plus diszkonthálózat korábbi 1500 cikkelemből álló áruválasztékával szemben jelenleg közel 6000 árucikk közül választhatnak a vásárlók.
Jól pörög a saját márka
A SPAR még a gazdasági válság begyűrűzése előtt, az emelkedő élelmiszerárakkal és megélhetési költségekkel kapcsolatos helyzetre folyamatosan megújuló akciós kínálatán túl úgy reagált, hogy S-Budget márkanév alatt kifejlesztett egy teljesen új sajátmárkás termékcsaládot. Az egyébként is növekvő forgalmú SPAR sajátmárkák között az S-Budget termékkategóriánkénti legkedvezőbb árával képviseli a húzóerőt. Az S-Budget termékcsalád gyors ütemben bővül, 2009 végén több mint 200 ilyen cikk volt a kínálatban. Az áruházlánc 2009-ben jelentősen növelte sajátmárkás termékeinek arányát, ezek száma meghaladta az 1800-at. (2008-ban 700 termék). A múlt évben a sajátmárkák forgalmi részesedése 20% fölé emelkedett.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ezért továbbra is mi fizetünk a legkevesebbet Európában
- Kokaint és marihuánát terített egy vállalkozó Budapesten - videó
- Lemondott a gyanúba keveredett ukrán miniszter
- Egyelőre mégsem kap erősebb hatásköröket a versenyhivatal
- Egy mandátumot szerezhet az EP-választáson a Magyar Szövetség
- Hat bérletet hirdetnek meg az új évadra a Nemzeti Filharmonikusok