A fogyasztók zöme (74 százaléka) szerint főleg a gyártó vállalatok felelősek azért, hogy biztonságos élelmiszert vásárolhassunk,. Utánuk a kormányt a válaszadók 17, majd az élelmiszer-kereskedelmi cégeket 9 százaléka nevezte meg, mint fő felelőst. A sorrend hasonlít a nemzetközi átlaghoz, állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat 54 országban, köztük Magyarországon végzett online felmérése.
Tíz magyar közül hatan biztonságosnak tartják a megszokott üzletükben vásárolt élelmiszereket. Minden második honfitársunk számára fontos szempont az élelmiszerbiztonság, amikor eldönti, hogy melyik üzletben vásároljon. Ebben a tekintetben az arány megegyezik a többi ország átlagával.
A Nielsen öt világrész 30 500 internet-használójának megkérdezésével készített felmérést arról, hogy mennyire fontos a fogyasztók számára az élelmiszerbiztonság. A megkérdezett magyarok alig fele, éppen 50 százaléka hajlandó magasabb árat fizetni a biztonságosan fogyasztható élelmiszerért. (A nemzetközi átlag 64 százalék).
Sajátos szerepet játszik az étkezési szokásokban a bio élelmiszer. A magyarok 45 százaléka ért egyet azzal az állítással, hogy "a bio élelmiszer biztonságosabb, mint amit hagyományosan állítanak elő". (A nemzetközi átlag 51 százalék).
Honfitársaink többsége, 58 százaléka közel fele véli azt, hogy az itthon termelt élelmiszer biztonságosabb, mint az import. Sőt, a magyarok több mint fele (53 százaléka) aktívan keresi az üzletekben a hazai termékeket. (Világszerte a válaszadók 49 százaléka tartja biztonságosabbnak a saját országában termelt élelmiszert; a hazai árucikkeket 50 százalék keresi aktívan).
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A génmódosított élelmiszereket a magyar megkérdezettek közül 9 százalék tartja teljesen biztonságosnak. Ezzel szemben 64 százalékuk nem tartja őket biztonságosnak. (Globálisan 18 százalék szerint teljesen biztonságosak a génmódosított élelmiszerek, 39 százalék szerint pedig nem).
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








