Ugyan a magas inflációs környezetben nő a fogyasztói tudatosság, továbbra is meghatározóak az impulzusok a kelet-közép európai fogyasztók vásárlási szokásaiban.
A jelek szerint Kína szereti a skót whiskyt, és ezt a hamisítók is felismerték. Piacvezető márkák képezik az alkohol-hamisítók aktuális célcsoportját, bár a jelenség ellen mind a gyártók, mind a kínai kormány megpróbál fellépni - írja a hamisitasellen.hu.
2005-ben a Chivas Regal mint a legnagyobb mennyiségben importált külföldi alkohol átvette a piacvezető pozíciót a korábbi éllovas Hennessy Cognac-tól. A termék előkelő piaci helyzete a hamisítók figyelmét is felkeltette. Egyes becslések szerint Kínában ma már több Chivas fogy el egy évben, mint amennyit az eredeti gyártó valójában előállít.
Bár többen próbálkoznak önálló márkanevet alapítva skót whiskyként eladni olyan alkoholos italt Kínában, amelynek nemzeti jelzőjéhez valójában semmilyen kapcsolata nincs, a nagyobb problémát mégis az ismert márkák hamisítványai jelentik. A hamisítók népszerű italok üvegeit újrafelhasználva, ezekbe palackozzák a sokszor ismeretlen eredetű alkoholt, majd megpróbálják eredeti termékként értékesíteni a hamis italokat a kínai fogyasztóknak.
A nagyobb eredeti gyártókat képviselő Scotch Whisky Association (SWA) évente mintegy ötven esetben kezd vizsgálatot gyanús alkoholos italok ügyében Kínában. A szervezet mind nemzeti, mint tartományi szinten keresi az együttműködést a kínai hatóságokkal, hogy az általa képviselt márkák védelmét biztosítani tudja. Az SWA szerint a kooperációra mindkét fél hajlik. A szervezet képviselői évente többször látogatnak Kínába, de kínai illetékeseknek is szerveztek már skóciai utat, hogy az iparág működésébe mélyebb betekintést nyerjenek.
A keresletre való tekintettel - évente közel 17 millió üveg whiskyt importálnak az országba - a kínai kormány is hajlani látszik arra, hogy az eredeti skót whiskynek védelmet biztosítson. A kereskedelmi és iparügyi közigazgatási hivatal felügyelete alá tartozó kínai Védjegyhivatal együttes védjegyként tervezi bejegyezni a "skót whisky" védjegyet, amely a legmagasabb oltalmi kategória, amit az ország külföldi alkoholtartalmú termék számára biztosítani tud. Az SWA szerint az oltalom megszerzése komoly előrelépést jelent majd mind a képviselt márkák, mind a kínai fogyasztók hamisítványoktól történő megóvása területén.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ököllel támadt az őt megbírságoló rendőrre
- Rafah ellen készül Izrael
- Az uniós értékek magyarországi helyzetéről fogadott el állásfoglalást az EP
- Fontos intézkedést vont vissza az NMHH szinte mindenhol
- Két hét alatt 12,5 kilósra nőtt a szegedi „csöppség” – videó
- Sikeres éve volt a MBH Jelzálogbanknak