A jelek szerint Kína szereti a skót whiskyt, és ezt a hamisítók is felismerték. Piacvezető márkák képezik az alkohol-hamisítók aktuális célcsoportját, bár a jelenség ellen mind a gyártók, mind a kínai kormány megpróbál fellépni - írja a hamisitasellen.hu.
2005-ben a Chivas Regal mint a legnagyobb mennyiségben importált külföldi alkohol átvette a piacvezető pozíciót a korábbi éllovas Hennessy Cognac-tól. A termék előkelő piaci helyzete a hamisítók figyelmét is felkeltette. Egyes becslések szerint Kínában ma már több Chivas fogy el egy évben, mint amennyit az eredeti gyártó valójában előállít.
Bár többen próbálkoznak önálló márkanevet alapítva skót whiskyként eladni olyan alkoholos italt Kínában, amelynek nemzeti jelzőjéhez valójában semmilyen kapcsolata nincs, a nagyobb problémát mégis az ismert márkák hamisítványai jelentik. A hamisítók népszerű italok üvegeit újrafelhasználva, ezekbe palackozzák a sokszor ismeretlen eredetű alkoholt, majd megpróbálják eredeti termékként értékesíteni a hamis italokat a kínai fogyasztóknak.
A nagyobb eredeti gyártókat képviselő Scotch Whisky Association (SWA) évente mintegy ötven esetben kezd vizsgálatot gyanús alkoholos italok ügyében Kínában. A szervezet mind nemzeti, mint tartományi szinten keresi az együttműködést a kínai hatóságokkal, hogy az általa képviselt márkák védelmét biztosítani tudja. Az SWA szerint a kooperációra mindkét fél hajlik. A szervezet képviselői évente többször látogatnak Kínába, de kínai illetékeseknek is szerveztek már skóciai utat, hogy az iparág működésébe mélyebb betekintést nyerjenek.
A keresletre való tekintettel - évente közel 17 millió üveg whiskyt importálnak az országba - a kínai kormány is hajlani látszik arra, hogy az eredeti skót whiskynek védelmet biztosítson. A kereskedelmi és iparügyi közigazgatási hivatal felügyelete alá tartozó kínai Védjegyhivatal együttes védjegyként tervezi bejegyezni a "skót whisky" védjegyet, amely a legmagasabb oltalmi kategória, amit az ország külföldi alkoholtartalmú termék számára biztosítani tud. Az SWA szerint az oltalom megszerzése komoly előrelépést jelent majd mind a képviselt márkák, mind a kínai fogyasztók hamisítványoktól történő megóvása területén.
Nagyon fájni fog, ha egyszer ki kell józanodni az árrésstopból: érik a katasztrófa a hazai boltokban
Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








