Péntek hajnalban lopták el az auschwitzi koncentrációs tábor bejárata fölé erősített tábla betűit. A feliratot Észak-Lengyelországban találta meg a rendőrség. Őrizetbe vettek öt, 25 és 39 év közötti férfit.
Az Arbeit macht frei (A munka szabaddá tesz) vasból készült feliratot péntekre virradóra szerelték le az egykori haláltábor bejárata felől. A hír bejárta a világsajtót, a rendőrség nagy erőkkel kereste a tetteseket: 50 rendőrt, köztük 20 nyomozót állítottak az ügyre.
A nyomozóhatóság tájékoztatása szerint pusztán nyereségvágyból követték el tettüket a felirat elrablói, akik nem tagjai semmilyen neonáci szervezetnek. Az öt elkövető korábban volt már büntetve rablás miatt.
A 20 és 39 év közötti férfiakat vasárnap este vették őrizetbe a lengyel tengermelléki Gdyniában, illetve a Visztula menti Wloclawekben. Nem tanúsítottak ellenállást. Krakkóba szállították és előzetesen már ki is hallgatták őket. A felirat is előkerült, egy erdőben rejtették el az ország északi részében. A rendőrség közlése szerint a tettesek a feliratot röviddel a rablás után három darabra vágták, mert egy darabban nem tudták elrejteni.
Az RMF FM lengyel kereskedelmi rádió úgy értesült, hogy a rablás egy "megszállott gyűjtő" megrendelésére történt. A hivatalosan meg nem erősített értesülés szerint a megrendelés interneten keresztül zajlott.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








