A bankkártya adatok jogosulatlan megszerzése vált az internetes bűnözés legjövedelmezőbb üzletágává, pedig a csalások jórészének megelőzése nem kerülne többe 600 forintnál.
Mindössze három amerikai dollárba, azaz kevesebb mint 600 forintba kerül bankkártyánként a hitelkártyaadatokat kezelő szervezetek számára a MasterCard, VISA, JCB, Discover és AmEx által 2006-ban kidolgozott PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standards) kártyabiztonsági szabványok betartása.
A protokoll használata az Egyesült Államokban kötelező, a hiányosságok 25 és 500 ezer dollár közötti bírságot vonnak maguk után. Magyarországon nem kötelező a PCI DSS alkalmazása, de az adatbiztonságból fakadó versenyelőny miatt megérheti a cégeknek az önkéntes átvétele - írja a Napi Gazdaság.
A szabvány 12 pontban fogalja össze az azt alkalmazó cégeknek az biztonságos bankkártya-adatkezeléshez szükséges fizikai hálózati- és szoftverkövetelményeket, amelyeket betartva a kártyacsalások 87%-a elkerülhető lenne. A megvalósult kártyacsalásokhoz szükséges információk 67%-a az adatkezelők informatikai rendszerének hibájából szivárog ki, és - ezzel részben átfedésben - 64%-ban külső hackertámadás miatt következik be. Egy ennél is aggasztóbb adat, hogy az adatok illetéktelen kezekbe kerülése 74%-ban, csak hetekkel az adatlopás után derül ki az adatkezelők számára.
A hitelkártya adatokkal való visszaélés jövedelmezőségére jellemző, hogy szakértői vélemények szerint az így szerzett illegális bevételek mértéke vetekszik a drogkereskedelemből bűnözőkhöz befolyó pénzekkel. Egy sikeres kártyaadat-lopás során bankkártyák millióinak adatai juthatnak illetéktelenekhez, melyeknek darabjáért akár 150 dollárt is megadnak a feketepiacon.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Támadás ért egy iraki katonai bázist - Izraelt gyanítják az akció mögött
- Újabb veszélyes fegyverkísérleteket hajtott végre Észak-Korea
- Sikeres küldetés után tér haza a német flotta legjobb hadihajója - videó
- Dohányosokat kérdeztek, érdekes dologok derültek ki
- Golovin Vlagyimir: több fontos területen is nagyot fejlődött a női kéziválogatott
- Az újságírókat sem kíméli az ukrajnai háború