Újjáéledt a III. Sándor orosz cár udvari ékszerésze, Peter Carl Faberge nevéhez fűződő cég, amely az 1917-es orosz forradalom óta nem gyártott ékszereket. Most az online piacra próbálnak betörni.
Peter Carl Faberge francia származású, de Oroszországban tevékenykedő aranyművest a világ a Febargé-tojásokról ismerheti. A műkincsnek számító tojásokat III. Sándor orosz cár megrendelésére tervezte, azonban fia, Miklós cár is folytatta a hagyományokat, így több mint 30 évig készültek a különleges húsvéti tojások, mellyel Farbergé az 1900-as párizsi világkiállításon aranyérmet nyert.
Az 1890-es évek végén már 500 alkalmazottja volt a cégnek, melynek termékei világszerte ismertté és keresetté váltak.
Az 1917-es orosz forradalom után azonban a családnak el kellett menekülnie Oroszországból, majd az anyagi gondokkal küzdő család 1951-ben eladta a Farbegé márkát egy amerikai illatszergyártónak, potom 25 ezer dollárért. 1989-ben az Unilever vette meg 1,6 milliárd dollárért. Innentől a Fabergé márkát olyan olcsó termékekkel azonosították, mint a Brut névre hallgató dezodor.
A Fabergé azonban 2007-ben újjáéledt, amikor egy dél-afrikai bányavállalat, a Pallinghurst Resources felvásárolta a márkát. Idén szeptember 9-én a cég 92 év után előállt első, 100 darabból álló ékszerkollekciójával, melynek egyes darabjai 40 ezertől 7 millió dollárig terjednek.
2009-ben azonban nem ékszerboltokban próbálnak vevőt találni a luxus termékekre, hanem főként webshopokon próbálják eladni azokat, illetve az egyetlen showroom-ot novemberben Genfben nyitják meg.
Ezzel persze több tíz millió dollárt spórol meg a cég, amelyre a mostani gazdasági körülmények, illetve a luxusiparra nehezedő nyomás miatt szükségük is van. Idén augusztusig a csiszolt gyémánt ára több mint 16 százalékot esett az előző évhez képest, amely több ékszergyártót is a csőd szélére juttatott.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A Fabergé stratégiája nyílván az, hogy minél kisebb fix költség mellett próbálja letesztelni új kollekcióját a piacon, amely ha beválik, később több üzletet is nyitnak.
Kérdés persze, hogy a vásárlók megbíznak-e annyira az online vásárlásban, hogy több millió forintot költsenek el virtuálisan. Egyéb felsőkategóriás ékszergyártók, mint például a Cartier felteszi ugyan kollekcióit az interntere, azonban online vásárlást nem tesz lehetővé.
A Fabergé azzal próbálja a vevők bizalmát erősíteni, hogy komoly vásárlási szándék esetén akár egy üzletembert is kiküld a vevőhöz a termékkel, ha igényli, hogy vásárlás előtt megtekinthesse az ékszert.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








