A GfK Hungária és a Corvinus Egyetem közös felmérésének eredményei szerint a fogyasztói bizalom stabilizálódni látszik és valószínűleg nem is várható jelentős változás e téren a közeljövőben. A második negyedévhez képest lényegesen nem változtak a munkanélküliségre vonatkozó várakozások és a megtakarításról szóló vélemények. Az inflációs várakozások kismértékben javultak, a hitelfelvételi kedv azonban tovább csökkent.
Megtorpant a GfK Hungária és a Corvinus Egyetem által közösen mért komplex Fogyasztói Bizalom Index (FBI) emelkedése 2009 júliusához képest, jelenlegi 146,3 pontos értékével stabilizálódni látszik a gazdasági válság kitörése előtt mért szinten.
A Fogyasztói Várakozások Indexe (FVI) 2009 szeptemberében alig változott az előző negyedévhez képest, 180,4 ponttal még mindig viszonylag magas szinten áll.
A Vásárlási Hajlandóság Indexének (VHI) alakulása az elmúlt néhány periódusban hullámzó trendet mutat: értéke 8,3 pontot esett, jelenleg 108,5 pont. A visszaesés hátterében a tartós fogyasztási cikkek iránti vásárlási kedv mérséklődése áll.
"Az eredmények is azt igazolják, hogy a gazdasági válság kezdetét követő nagymértékű süllyedés, majd az előző negyedévben tapasztalt jelentős javulás után stabilizálódni látszik a fogyasztói bizalom, és valószínűleg nem várható radikális emelkedése a közeljövőben. Azt mondhatjuk, hogy a lakosság "kivár". A válság kitörése után egy évvel, a megváltozott gazdasági körülmények nyomot hagytak a lakosság életvitelén, sok minden átalakult az életükben, és jelenleg talán abban bíznak, hogy rosszabb nem lesz. Elég, ha csak a már most is magas munkanélküliségre és inflációra gondolunk" - értékelte a trendeket Kozák Ákos, a GfK Hungária igazgatója.
A munkanélküliségre vonatkozó várakozások lényegesen nem változtak az előző időszakhoz képest: a munkanélküliség növekedésére a válaszadók közel kétharmada számít, egynegyedük szerint viszont nem fog változni a ráta a következő egy évben.
Az inflációs várakozásokat illetően kismértékben javultak a várakozások az előző negyedévi eredményhez képest: 2009 szeptemberében a megkérdezettek háromnegyede számít az árak emelkedésére (szemben a korábbi 89 %-kal), egyötödük pedig arra, hogy változatlanok maradnak.
A család reáljövedelmével kapcsolatos várakozások tekintetében a megkérdezettek egynegyede számít az inflációval azonos mértékű reáljövedelem növekedésre a következő 1-2 évben, 58 %-uk annál kisebb mértékű növekedést vár.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A lakosság hitelfelvételi kedve tovább csökkent: a válaszadók kétharmada soha nem venne fel hitelt (szemben a korábbi 58 %-kal), a fennmaradó egyharmad szerint az időpont nem alkalmas a hitelfelvételre. Tízből hárman számítanak növekvő hitelkamatokra a következő 12 hónapban.
A vélemények a megtakarításokról alig változtak az előző negyedévhez képest: a megkérdezettek közel fele szerint nem megfelelő az idő a megtakarításaik felhasználására. Figyelemre méltó, hogy tízből három válaszadónak nincs megtakarítása.
A tartós fogyasztási cikkek iránti vásárlási kedv valamelyest mérséklődött: 2009 harmadik negyedévében tízből négy válaszadó szerint érdemes nagyobb háztartási eszközt vásárolni, míg a megelőző periódusban közel 50 % volt az arányuk. A tartós fogyasztási cikkek beszerzését továbbra is a szükségesség határozza meg.
A lakásvásárlást érdemesnek tartók aránya közel 50 %, a válaszadók harmada a lakásvásárlást jó befektetésnek tartja. Autót mindössze tízből hárman vásárolnának a következő 12 hónapban.
A felmérést a GfK Hungária Piackutató Intézet végezte.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Fontos frissítés érkezik most a Samsung telefonokra
- Vigyázat, baleset esetén már nemcsak a bírság és a jogosítvány elvesztése fenyeget
- Húsvétkor változik a hétvégi kamionstop
- 10,4 százalékkal volt magasabb a reálkereset januárban, mint egy évvel korábban - a nap hírei
- Férfi vízilabda ob I - Simán nyerte a fővárosi rangadót az FTC
- Két hétig korlátozzák a nyugati ország vasútforgalmát