Csak a decemberi fizetések fedezete van meg a MÁV-csoportnál, januárban elfogy a pénz, s az év első hónapjában csődbe megy a magyar vasúttársaság - áll a közlekedési tárca szakmai háttéranyagában.
Februártól nincs meg a fedezet a működés finanszírozására, azaz nem jut bérre, energiára, megállnak a vonatok - írja a csütörtöki Magyar Nemzet. Nem lesz pénz a szükséges minimális üzembiztonsági beruházásokra, vagyis a pálya biztonságos fenntartására, holott ezt nemcsak a MÁV, hanem egyéb vasúttársaságok is igénybe veszik. És nem nem jut az adósságok törlesztésére sem, ami a jövő évben 33,8 milliárd forint követelés megtagadását jelenti.
Ha a MÁV finanszírozhatatlanná válik, csődhelyzet alakul ki, amely nemcsak a jelenlegi anyacéget, de annak leányvállalatait - a személyszállító Startot, a mozdonyokat üzemeltető Trakciót és a karbantartó gépészetet is érinti. Mindez beláthatatlan következményekkel járna a közösségi közlekedés egészére. A minisztériumi háttéranyag megállapítja, hogy már ebben az évben is csak a MÁV Cargo Zrt. eladásából befolyt mintegy százmilliárd forint mentette meg a fizetésképtelenségtől. A privatizációs bevétel negyedét, 24 milliárdot fordították az idén a pályavasút finanszírozására.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.


