A folyamatos gazdasági küszködés nem igazán látszott meg az utóbbi évtized során a japánokon, a luxuscikkek tömeges vásárlásának azonban véget vethet a mostani krízis.
A japán tőzsdei és ingatlanlufi 1990-ben durrant ki, nem is durrant, inkább csak leeresztett. Bár a gazdaságtörténészek a 2003-ig tartó időszakot Japán elveszett évtizedének hívják, a lakosság pénzköltési hajlandósága egyáltalán nem lanyhult: nincs még egy olyan ország a világon, ahol annyi luxusterméket lehetne látni az átlag utcai embereken, mint Japánban.
A mostani válság azonban olyan változást hozott az átlag japán ember számára, mint egyik korábbi gazdasági visszaesés sem: elkezdett ugyanis spórolni. Az amerikai Wal-Mart például hetedik éve van jelen az országban Seiyu nevű leányvállalatán keresztül, ám a cégnek soha nem sikerült eddig profitot elérnie. Tavaly november óta azonban folyamatosan növekszik a havi forgalom, s ha a tendencia marad, idén - története során először - nyereséges is lesz.
Ugyanakkor a luxustermékek gyártói, akik számára Japán maga volt a Kánaán, csak szenvednek. A LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton - melynek 1000 dolláros táskáit eddig kapkodták, mint a cukrot - idén az első félév során 20 százalékos forgalomcsökkenést voltak kénytelenek elkönyvelni.
A japán gazdaság ágazatai közül ránézésre első ránézésre a luxusipar lehet az, mely a legnagyobb pofont lesz kénytelen lenyelni. Elemzők szerint ugyanis a változást nem csak a válság generálta: a felnövekvő ifjú generáció ugyanis már nem annyira a luxusboltok kínálatára hajt, mint egy évtizeddel ezelőtt, inkább a bolhapiacok és a használtruha-boltok kínálatából igyekeznek divatosan felöltözni, csakúgy, mint európai kortársaik.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








