Szégyellheti magát a Tesco!

2009. július 30. 12:02

A Tesco egy televíziós kampányban ment neki nagy ellenfelének, az Asdának, ám hamar kiderült, hogy állítása nem teljesen valós tényeken alapszik.

Nagy-Britanniában - ahol nem tilos az összehasonlító reklám - a Tesco egy tévéreklámja azt állította, hogy 1,2 millió véletlenszerűen összeállított vásárlói kosara olcsóbb, mint az Asdáé, míg a rivális csak 645 ezer kosárról állíthatja ugyanezt.

Csakhogy a reklámfelügyelet hamar letiltotta a képernyőről az említett műalkotást, mikor kiderült, hogy az említett 1,2 millió kosár helyett mindössze 218 455-öt vizsgált meg az áruházlánc. Ráadásul azt sem tudták bizonyítani, hogy a kosarakban valóban pontosan ugyanolyan termékek voltak megtalálhatóak mindkét üzlet esetében.

Sőt, felmerült a gyanúja annak is, hogy a Tesco saját, akciós termékeit hasonlította össze az Asda "szokásos" áron árusított termékeivel. Bár a Tesco állítása szerint szigorú szabályok szerint jártak el az összehasonlításkor és a kosaraik tartalma reprezentatív volt, a reklámfelügyelet szerint az áruházlánc felrúgta a fogyasztvédelem szabályait, ezért letiltották a reklámot.

Mindeközben az Aldi is támadja a Tescot, mivel szerinte hamis az áruházlánc azon állítása, mely szerint ők lennének Nagy-Britannia legnagyobb leárazói. A Tesco szerint ugyan az állításnak igenis van alapja, a reklámfelügyelet szerint ezt a mondatot sokféleképpen lehet értelmezni, ezért nem állja meg teljességében a helyét.

NAPTÁR
Tovább
2021. szeptember 25. szombat
Eufrozina, Kende
38. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. szeptember 25. 19:29