A 2008-as pénzügyi év 129,1 millió euróval a Praktiker eddigi legnagyobb működési eredményét hozta, a cég azonban borúsan látja a jövőt.
A bevételek és a likviditás biztosítása a legfontosabb prioritás a Praktiker csoport számára a 2009-es pénzügyi évben. "A jelenlegi recesszióval a háttérben, amely már a barkács szektort is elérte, tevékenységünk határozott átmeneti lelassulására készülünk" - mondta Wolfgang Werner, a Praktiker AG igazgatótanácsának elnöke a Frankfurtban tartott éves sajtótájékoztatón.
A 2008-as pénzügyi év "összességében jó év volt" - hangsúlyozta Werner, amikor ismertette az összevont pénzügyi beszámolót. A Praktiker csoport a cég történetének eddigi legnagyobb működési eredményét érte el, ami 129,1 millió euró, az EBITA az előző évi szintet 11,3%-kal múlta felül (116 millió euró). A németországi és a nemzetközi üzleti tevékenysége egyaránt hozzájárult a működési eredmény növekedéséhez. Németországban az EBITA 45,2 millió euró lett (előző évben 41,1 millió euró), ami 10%-os emelkedésnek felel meg. A nemzetközi szegmens 83,9 millió euróval járult hozzá a bevételekhez, ami 12,1%-kal több, mint 2007-ben (74,9 millió euró). A kelet-európai valuták gyengülése nélkül, ami főként az utolsó negyedévben volt érezhető, az EBITA akár 2,5 millió euróval is magasabb lehetett volna.
Az átváltási arányok módosulása befolyásolta a forgalmi adatokat is. Összességében a Praktiker csoport forgalma az elmúlt pénzügyi évben 3,907 milliárd euró volt, ami 1%-kal kevesebb, mint a 2007-es rekord évben (3,945 milliárd euró). A nemzetközi üzletmenetben a forgalom 14,6%-kal emelkedett, ezzel elérte a 1,241 milliárd eurót, ami az előző évhez képest 0,5%-os csökkenésnek felel meg. Ha az átváltási arányok változatlanok maradtak volna, a forgalom 16,3%-kal növekedett volna az előző évhez képest, ami az előző év azonos időszakához viszonyítva 0,6%-os emelkedést jelenthetett volna.
A Praktiker csoport forgalmát 2008-ban két tényező is nagymértékben befolyásolta. Németországban a Praktiker márka marketingstratégiájának újragondolása, ami együtt járt azzal, hogy a 20%-os leértékeléseket közel a felére csökkentették, a forgalom volumen csökkenéséhez vezetett, ami a nyereségességet nem befolyásolta. A nemzetközi üzletmenetben a forgalom növekedése kizárólag a terjeszkedésnek tulajdonítható, annak a 13 új áruháznak, amely az év során nyílt, továbbá a 2007-es évben megnyitott áruházak forgalmának, melyek hatása szintén a 2008-as évben vált érezhetővé. A kelet-európai valuták leértékelődése plusz kiadásokat okozott, ami befolyásolta a pénzügyi eredményt, így az adózás előtti nyereség az előző évihez képest kevesebb, 79,8 millió euró (előző évben 93,5 millió euró).
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A 2008-as pénzügyi évben a Praktiker 436 áruházat (előző évben 425) üzemeltetett 9 országban, amiből 336 Németországban működött. A nemzetközi expanziós ráta enyhén csökkent, 13 új üzlet nyílt. Ennek ellenére a vizsgált periódusban a külföldi üzletek száma 88-ról 100-ra nőtt. Az expanzió Romániában koncentrálódott, ahol tavaly 5 új áruház nyílt. Ezen kívül 2-2 Ukrajnában és Magyarországon, illetve 1-1 Lengyelországban, Törökországban, Bulgáriában és Görögországban nyílt. Ez expanzió eredményeként a Praktiker csoport alkalmazottainak a száma határozottan növekedett az elmúlt évben. 2008 végén 29.816 fő dolgozott a Praktiker csoportnál, ez az előző évihez képest 2,5%-os növekedést jelent.
A Praktiker AG szigorú takarékossági intézkedések bevezetésével válaszol a jelenlegi recesszióra, amely a németországi és a külföldi gazdasági helyzetet egyformán befolyásolja. A legfőbb prioritás a vállalati nyereség és likviditás biztosítása. Wolfgang Werner hangsúlyozta: "Likviditásra van szükségünk ahhoz, hogy képesek legyünk hatékonyan cselekedni válság esetén." Az igazgatótanács egy átfogó intézkedéscsomagot fogadott el a nyereség megőrzése érdekében, amelynek első lépéseként meg kell őrizni a bruttó profitot, miközben csökkenteni és rugalmassá kell tenni a költségeket. 2009-ben valószínűleg az eddiginél kevesebb új áruház nyílik majd elsősorban Kelet- és Délkelet-Európában.
Nagyon fájni fog, ha egyszer ki kell józanodni az árrésstopból: érik a katasztrófa a hazai boltokban
Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








