Az előzetes adatok alapján a Praktiker Holding a 2008-as üzleti évben 3,91 milliárd eurós nettó konszolidált forgalmat produkált, ez az előző évi rekordszinthez képest 1%-os csökkenést jelent.
A Praktiker majdnem teljesíteni tudta célját, ami az volt, hogy 2008-ban a csoport szintű forgalom egy számjegyű növekedést mutasson. 2008-ban a csoportszintű forgalmat erősen befolyásolta a németországi üzletmenet. Németországban a forgalom 6,9%-kal 2,67 milliárd euróra csökkent azt követően, hogy a cég úgy döntött felére csökkenti a 20%-os kedvezményt biztosító kampánynapokat.
A nemzetközi üzletmenetben a forgalom 14,6%-kal, 1,24 milliárd euróra növekedett a 2008-as évben. Ennek ellenére a kelet-európai valuták gyengülése az év utolsó néhány hónapjában lelassította a növekedés euróban kifejezett mértékét. Változatlan átváltási arányokat feltételezve a nemzetközi forgalom 16,3%-kal emelkedett volna. Az eredeti tervhez képest a kisebb mértékű növekedés tulajdonítható annak a körül-ménynek is, hogy Németországon kívül 2008-ban 15-20 áruház helyett csak 13 új nyílt.
Németországban a csökkenés az előző évhez képest 8% volt, a nemzetközi üzletmenetben 0,5%-os mínuszt jelentettek az év végén miután az első három negyedév pozitívan zárt. Ha a valutaárfolyamok stabilak ma-radtak volna az előző évhez viszonyított forgalom a nemzetközi üzletmenetben 0,6%-kal emelkedhetett volna, csoportszinten pedig csak 5,7-os lett volna a csökkenés.
Az év végén a Praktiker-csoport összesen 436 áruházat üzemeltetett (1 évvel korábban 425), ebből 336 Németországban (tavaly 337), és 100-at Németországon kívül (előző évben 88). Magyarországon a Praktiker 19 áruházat üzemeltet, miután 2008-ban üzletegységet nyitott Békéscsabán és Székesfehérváron.
Nemzetközi szinten a Praktiker-csoport a 4. negyedévben tovább növelte forgalmát. A 303 millió euró kö-rüli forgalom, amit a nemzetközi szegmens elért, 4,5%-os növekedésnek felel meg. Az év előző negyed-éveiben folyamatosan kétszámjegyű növekedési ütemet tapasztaltak. Ugyanez lett volna a helyzet, ha a valutaárfolyamok stabilak maradtak volna.
Az előző évhez képest a nemzetközi üzletmenetben 7,8%-os mínusz keletkezett euróban, helyi valutákban számolva pedig 3,4%-os a negyedik negyedéves csökkenés, ami azt is jelenti, hogy a pénzügyi év ezen szakaszában volt a leggyengébb a növekedés. De Bulgáriában, Lengyelországban és Romániában a helyi valutában kifejezett forgalom stabil maradt.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A 4. negyedévben 6 új áruház nyílt Németországon kívül, 2 Romániában, 2 Ukrajnában és 2 Magyarorszá-gon. Nem sokkal az év vége előtt azonban egy áruház átmenetileg bezárt a lengyelországi Zabrze városában, ahol december 26-án éjjel tűz ütött ki. A fenti okok miatt a Praktiker csoportnak 2008 negyedik negyedévében nem sikerült növelnie a forgalmát az előző évhez képest.
Összességében ebben az időszakban a forgalom 893 millió euró volt, ami 1,2%-kal kevesebb, mint az előző év ugyanezen időszakában. Stabil valutaárfolyamok esetén azonban 0,5%-os növekedés lett volna tapasztalható. Az előző év hasonló időszakához képest a csökkenés 4,6% volt, de ez csak 3,3% lett volna stabil valutaárfolyamokat feltételezve.
Az, hogy az említett trendek, különösen a kelet-európai valutaárfolyamok változásai milyen hatással lesznek a profitra, az majd a végleges pénzügyi jelentés elkészülte után derülhet ki. A Praktiker-csoport végleges éves pénzügyi jelentését 2009. március 27-én teszi közzé.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Nagy István: nagyobb hangsúlyt kell fektetni a zöldenergia térnyerésére
- Baltimore-i hídomlás – van egy kiskapu a hajótársaság számára
- A kézilabda BL-negyeddöntők viszik ma a prímet - sport a tv-ben
- Jóval többet keresünk, mint tavaly ilyenkor
- Mi vezetett a németországi Zöldek zuhanórepüléséhez? Elemzés
- Komoly ügy lett Franciaországban egy iskolaigazgató és egy muszlim diák vitájából