Együttműködve a Magyar Vakok és Gyengénlátók Szövetségével a Praktiker személyi kísérőket biztosít a látássérültek számára 19 magyarországi áruházában. Az áruházvezetőket szituációs tréningeken készítették fel a speciális segítséget igénylő vásárlók kiszolgálására.
Egyedülálló módon nem műszaki eszközökkel, hanem humán erővel igyekszik segíteni a látássérülteket az idehaza 19 üzletegységgel rendelkező Praktiker. A barkácsláncot a Magyar Vakok és Gyengénlátók Szövetsége kereste meg tavaly, hogy támogatást kérjen a szervezet székházának felújításához. A Praktiker a Fehér Bot Napja alkalmából csaknem 900 ezer forint értékben biztosított festéket, csempét és járólapot a Hermina úton található központi épület rekonstrukciójához. Az együttműködés folytatásaként merült fel a lehetősége annak, hogy a látássérülteket a Praktiker kísérőkkel segíti, s megkezdi egy vakbarát honlap kialakítását.
Tapasztalatok szerint a látássérültek eddig elkerülték a nagyáruházakat, hiszen a hatalmas térben és a több tízezer árucikk között sokszor még a látó emberek is nehezen igazodnak ki. A szövetség vezetése szerint azonban a látássérültek között is igény mutatkozik a barkácsáruházak széles kínálatára és kedvező áraira, ugyanis a vakok és gyengénlátók is szeretnek barkácsolni, kertet gondozni, tisztaságban és rendben tartani otthonukat, s az ehhez szükséges kelléket pedig kedvező áron szeretnék beszerezni.
A Praktiker az első áruházlánc, amely felajánlotta, hogy folyamatosan kísérőket biztosít a látássérültek számára. A Praktiker áruházaiban mostantól hivatalosan is minden látássérült számára biztosítunk egy kísérőt, aki segít a bevásárlásnál. A Magyar Vakok és Gyengénlátók Szövetségének átadtuk az áruházvezetőink névsorát és telefonszámait, hogy a látássérültek mindig személyesen tudjanak segítséget kérni a Praktikertől.
A Magyar Vakok és Gyengénlátók Szövetsége, illetve a Praktiker bízik abban, hogy más hazai áruházláncok is csatlakoznak a kezdeményezéshez a társadalmi felelősségvállalás jegyében. Becslések szerint idehaza csaknem 70 ezer látássérült ember él, többségüknek mindennapi gondot jelent a bevásárlás.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- A magyar vidéken tartott ülése miatt bírálja a kormányt az ellenzék
- Kaiser Ferenc: több mint ezer légi célt tud majd követni a Vaskupola magyar lokátora
- Újabb borzalmak a rémségek zalai kertjében
- Júniusban vezetik be a dugódíjat New Yorkban
- Jó időre börtönbe küldték a gigantikus kriptobukás felelősét
- Új hajók az új balatoni szezonra - képek