Ha hajszállal is, de elvesztette a bizalmi szavazást Csehország kormánya kedden a parlamentben, pedig az ország tölti be jelenleg az EU soros elnöki tisztét.
A bizalmatlansági indítványt 101 képviselő fogadta el a 200-ból, vagyis éppen csak meglett a minimális többség. Az ellenzéki képviselők mellett négy kormánypárti képviselő is megszavazta az indítványt, így lett meg a többség.
A bizalmatlansági indítvány elfogadása egyet jelent a kormány lemondásával, azonban a cseh alkotmány nem rögzíti pontosan, mikor is kell új választásokat tartani. Az ügy már csak azért is rendkívül kínos, mert Csehország tölti be az Unió elnöki tisztét az idei év első felében, vagyis június 30-ig. Mivel a cseh alkotmány szerint a kormány ügyvivő szerepben a helyén marad az új választásokig, az Unió az szeretné elérni, hogy ne legyenek új választások addig, amíg Csehország tölti be az elnöki tisztet.
Az eset nem egyedülálló az EU történetében. 1996-ban Olaszország, 1993-ban pedig Dánia kormánya bukott meg, miközben az ország töltötte be az elnökségi tisztet.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








