Talán kevesen gondolnak bele, hogy az internet előtt töltött hosszú órák alatt bizony magunk is hozzájárulunk a környezetszennyezéshez, és a globális felmelegedéshez. Egy friss kutatás szerint két keresés a Google-n annyi energiát emészt fel, mint egy kanna víz felforralása!
Alex Wissner-Gross harvardi fizikus kutatása az egyéni internethasználat környezeti hatásairól arra hívja fel a figyelmet, hogy bizony egy egyszerű keresés során is létrejön széndioxid-kibocsátás, amely mint tudjuk üvegházhatást eredményez.
Egy átlagos keresés a Google-n a fizikus mérései szerint 7 gramm CO2-t termel, míg egy kanna víz felforralása 15 grammot. Utóbbi sok magyarázatot nem igényel, előbbi esetében azonban nem mindenki tudja, hogy egy keresőszó beírásakor a Google akár több ezer kilométerre lévő szerverekről gyűjti be az eredményeket, amely így ugyan rendkívül gyors, azonban rengeteg energiát felemészt.
Mivel naponta átlag mintegy 200 millió keresést futtatunk le, a napi áramfogyasztás, valamint az ezáltal okozott széndioxid emisszó mértéke felér a világ légitársaságainak fogyasztásával, amely a teljes CO2 kibocsátás 2 százaléka.
Egy átlagos oldal megtekintése például 0,02 g CO2 kibocsátással jár másodpercenként, míg egy olyan oldalé, ahol képek, videók is találhatók ennek akár tízszerese is lehet a szennyezés mértéke.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Egy úgynevezett avatar, vagyis egy olyan kép tárolása, melyet a felhasználók fórumokban, blogokon és egyéb helyeken tesznek közzé önmaguk vizuális azonosítására, évente több mint évi 1700 kilowattóra energiafogyasztást jelent, amely egy átlag brazil lakos éves áramfogyasztásával egyenlő, holott ez még csak a szórakozást szolgálja.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








