A tavalyi év során a Praktiker 47,6 milliárd forintos árbevételt ért el, szemben a 2006-os 46,3 milliárd forinttal. 2007-ben két új áruházat is nyitottak Kaposváron és Vecsésen - összegezték a Praktiker tavalyi évi eredményeit a ma megrendezett sajtótájékoztatón.
Karl-Heinz Keth az idén 10 éves Praktiker áruházlánc teljesítményének értékelésekor kiemelte, egyre erősebb a hazai versenyhelyzet. A piacon az elmúlt év során a barkács-piacon 8 áruházat nyitottak meg, emellett piacra lépett egy teljesen új szereplő. A Praktiker az elmúlt évben két új áruházat nyitott, melyből a kaposvári saját tulajdonú, Vecsés pedig a legnagyobb áruház, ez utóbbi számos IT-újdonságot vonultat fel. Az áruházlánc egyébként jelenleg Magyarországon 17 áruházzal van jelen.
Az elmúlt év során a megszorítások ellenére sikerült a cégnek pozitív eredményt elérnie, amely a 2006-os évhez, és az azonos területen működő áruházakhoz képest 2,8 százalékos növekedést mutat. Az új áruházakkal együtt 8,1 százalékos a növekedés. A nyereségesség megmaradt a tavalyelőtti szinten, annak ellenére, hogy a gáz, az áram ára jelentős mértékben emelkedett. Az elmúlt 10 év során 40 millió vásárlója volt a cégnek, melyet az igazgató kitűnőnek értékelt.
A Praktiker call-centerének beindítása egy hosszabb folyamat eredménye. Az első negyedévben 20 ezer volt a hívások száma, a honlapon pedig egész évben 1,4 millió látogató kereste fel. Az elmúlt évben hozzávetőlegesen 90 ezer hívást regisztráltak, s a vezetőség gondolkodik a call-center továbbfejlesztésén. Mindezt indokolja, hogy 2008 első negyedévében már annyian hívták a call-centert, mint a tavalyi év egészében.
A tavalyi év során a versenytársakkal ellentétben A Praktikernél megemelték a személyzeti létszámot, mintegy 15 százalékkal, a szolgáltatások minőségének javítása érdekében. Az áruházlánc ebben az évben világpremiernek számító úgynevezett self-scanning szolgáltatást vezetett be. Egy másik jelentős újítás, hogy az áruházakat optimalizálták, figyelembe véve a vásárlói igényeket, valamint a budapesti áruházakban információs szerviz-központokat hoztak létre. Az újítások lényege, hogy a vásárló egy ponton képes mindent elintézni.
Keht hozzáfűzte egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek az energiatakarékos termékekre, s az áruházak világítása is erre való tekintettel került kialakításra. Az idei év hátralevő részében a szombathelyi egységet alakítják át, illetve két új áruház megnyitása várható, Békéscsabán (késő ősszel), valamint Székesfehérváron. Az említetteken kívül összességében még további 2-3 egység megnyitása várható, amellyel a cégvezetés szerint sikerült lefedni Magyarország teljes területét.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Dr. Ónody Sándor, a Praktiker gazdasági igazgatója a self-scanning ismertetése során elmondta, a Praktinfo 9 hónapos, az IBM-mel és a Motorolával elvégzett közös munka eredményeként született meg. Ezen szolgáltatás egyelőre a 3 hónapos, az APEH által engedélyezett próbaidőszak során, a technikai értelemben mintaáruháznak tekinthető vecsési áruházban vehető igénybe.
A grafikus képernyő lehetővé teszi, hogy a vevő a vásárlás során folyamatosan információhoz juthasson, így pontosan tudhatja, mi van a kosarában, mindez mennyibe kerül, illetve az adott akciókkal mennyit spórolhat meg. Emellett áruházi térkép segítségével igazodhatnak el az egyes osztályok között, de tájékoztatást kaphatnak a törzsvásárlói, sőt a személyre szóló kedvezményekről is.
Szita Mária, a cég beszerzési igazgatója kiemelte, a kutatások is azt támasztják alá, hogy egyre fontosabb a minőség, miközben az ár háttérbe szorult a vevők számára. Aktuális témaként jelenik meg a Praktikernél az energiatakarékos, környezettudatos termékek köre, ennek megfelelően az őszi katalógus részeként termékeket, illetve megoldásokat ajánlanak a vásárlóknak. Kiemelt célcsoportot képeznek a fiatalok (25-35 évesek), így nekik speciális termékeket ajánlanak a 32. héttől kezdve minden negyedik héten.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Major Veronika az olimpiai kvótaszerzés után: "Nehéz megszólalni"
- Ez történik, ha a mesterséges intelligenciára bízzák egy romantikus film elkészítését
- Ukrán műholdas tévéket állított le egy orosz támadás, az egyiknél az adást is lecserélték
- Exit poll: a HDZ nyert Horvátországban, de nem tud önállóan kormányt alakítani
- Új német kezdeményezés Ukrajna légvédelmének támogatására
- Búcsúzni kényszerült az épp csak visszatérő Nadal