A tavalyi év során a Praktiker 47,6 milliárd forintos árbevételt ért el, szemben a 2006-os 46,3 milliárd forinttal. 2007-ben két új áruházat is nyitottak Kaposváron és Vecsésen - összegezték a Praktiker tavalyi évi eredményeit a ma megrendezett sajtótájékoztatón.
Karl-Heinz Keth az idén 10 éves Praktiker áruházlánc teljesítményének értékelésekor kiemelte, egyre erősebb a hazai versenyhelyzet. A piacon az elmúlt év során a barkács-piacon 8 áruházat nyitottak meg, emellett piacra lépett egy teljesen új szereplő. A Praktiker az elmúlt évben két új áruházat nyitott, melyből a kaposvári saját tulajdonú, Vecsés pedig a legnagyobb áruház, ez utóbbi számos IT-újdonságot vonultat fel. Az áruházlánc egyébként jelenleg Magyarországon 17 áruházzal van jelen.

Az elmúlt év során a megszorítások ellenére sikerült a cégnek pozitív eredményt elérnie, amely a 2006-os évhez, és az azonos területen működő áruházakhoz képest 2,8 százalékos növekedést mutat. Az új áruházakkal együtt 8,1 százalékos a növekedés. A nyereségesség megmaradt a tavalyelőtti szinten, annak ellenére, hogy a gáz, az áram ára jelentős mértékben emelkedett. Az elmúlt 10 év során 40 millió vásárlója volt a cégnek, melyet az igazgató kitűnőnek értékelt.
A Praktiker call-centerének beindítása egy hosszabb folyamat eredménye. Az első negyedévben 20 ezer volt a hívások száma, a honlapon pedig egész évben 1,4 millió látogató kereste fel. Az elmúlt évben hozzávetőlegesen 90 ezer hívást regisztráltak, s a vezetőség gondolkodik a call-center továbbfejlesztésén. Mindezt indokolja, hogy 2008 első negyedévében már annyian hívták a call-centert, mint a tavalyi év egészében.
A tavalyi év során a versenytársakkal ellentétben A Praktikernél megemelték a személyzeti létszámot, mintegy 15 százalékkal, a szolgáltatások minőségének javítása érdekében. Az áruházlánc ebben az évben világpremiernek számító úgynevezett self-scanning szolgáltatást vezetett be. Egy másik jelentős újítás, hogy az áruházakat optimalizálták, figyelembe véve a vásárlói igényeket, valamint a budapesti áruházakban információs szerviz-központokat hoztak létre. Az újítások lényege, hogy a vásárló egy ponton képes mindent elintézni.
Keht hozzáfűzte egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek az energiatakarékos termékekre, s az áruházak világítása is erre való tekintettel került kialakításra. Az idei év hátralevő részében a szombathelyi egységet alakítják át, illetve két új áruház megnyitása várható, Békéscsabán (késő ősszel), valamint Székesfehérváron. Az említetteken kívül összességében még további 2-3 egység megnyitása várható, amellyel a cégvezetés szerint sikerült lefedni Magyarország teljes területét.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Dr. Ónody Sándor, a Praktiker gazdasági igazgatója a self-scanning ismertetése során elmondta, a Praktinfo 9 hónapos, az IBM-mel és a Motorolával elvégzett közös munka eredményeként született meg. Ezen szolgáltatás egyelőre a 3 hónapos, az APEH által engedélyezett próbaidőszak során, a technikai értelemben mintaáruháznak tekinthető vecsési áruházban vehető igénybe.
A grafikus képernyő lehetővé teszi, hogy a vevő a vásárlás során folyamatosan információhoz juthasson, így pontosan tudhatja, mi van a kosarában, mindez mennyibe kerül, illetve az adott akciókkal mennyit spórolhat meg. Emellett áruházi térkép segítségével igazodhatnak el az egyes osztályok között, de tájékoztatást kaphatnak a törzsvásárlói, sőt a személyre szóló kedvezményekről is.
Szita Mária, a cég beszerzési igazgatója kiemelte, a kutatások is azt támasztják alá, hogy egyre fontosabb a minőség, miközben az ár háttérbe szorult a vevők számára. Aktuális témaként jelenik meg a Praktikernél az energiatakarékos, környezettudatos termékek köre, ennek megfelelően az őszi katalógus részeként termékeket, illetve megoldásokat ajánlanak a vásárlóknak. Kiemelt célcsoportot képeznek a fiatalok (25-35 évesek), így nekik speciális termékeket ajánlanak a 32. héttől kezdve minden negyedik héten.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








