Egy hazánkban egészen új konjunktúramutatót vezetett be a Világgazdaság és az Ecostat kutatóintézet, az úgynevezett gyorsulási irányadót (GYIA) - írja a Világgazdaság.
Ez a mutató, a többi konjunktúra-felméréssel ellentétben nem megkérdezéses adatfelvételen, hanem statisztikai adatokon alapul, és a reálgazdaság átlagos teljesítményére, illetve annak változására utal.
Olyan indikátorokat összegez, mint például a reálkamat, a pénzkínálat reálértéke, a BUX index, a fogyasztási és lakáscélú hitelek reálértéke, vagy a munkanélküliség átlagos időtartama.
Ezek alapján rég nem látott mélységben van a hazai reálgazdaság, ugyanakkor októberben igen enyhe javulást mutat, méghozzá 0,04 százalékos növekedést, szemben az előző hónapi 0,06 százalékos zsugorodással.
Mivel a pénzpiacok jellemzően sokkal hamarabb reagálnak a külső feltételrendszer megváltozására, így a GYIA mutató csak később jelzi ezt, ezért lehet az októbert egyfajta vihar előtti csendként felfogni.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Bár a külső kereslet szűkülése már érezhető némileg, így szűkülnek a hazai kereskedők értékesítési lehetőségei is, és a munkakeresés átlagos időtartama is növekedést mutat.
A novemberi adatok azonban valószínűleg már tükrözni fogják a pénzpiaci turbulencia jeleit hazánkban is, és ez később stagnálás közeli állapothoz is vezethet.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








