5 °C Budapest

"Vevőkör" a fogyasztókért

Pénzcentrum
2008. augusztus 6. 16:02

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság és a WestEnd City Center WestEnd Vevőkör néven fogyasztóvédelmi pontot hozott létre a bevásárlóközpont épületében, az aluljáró szinten, a Millennium udvarban. A WestEnd Vevőkör fogyasztóvédelmi információkat ad a vásárlóknak, közvetít az üzletek és a vásárlók között.

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság és a WestEnd City Center évek óta tartó együttműködése, valamint hosszú egyeztetései után 2008. nyarán megnyitotta a WestEnd Vevőkör-t, a WestEnd fogyasztóvédelmi pontját.

A WestEnd Vevőkör-ben fogyasztóvédelmi és kereskedelmi ismeretekkel rendelkező munkatársak dolgoznak, vezetőjük az NFH korábbi szóvivő-helyettese, Siklósi Máté. Feladatuk a fogyasztóvédelemmel kapcsolatos törvények, rendeletek és határozatok betartásának figyelemmel követése, a vásárlók tájékoztatása. Cél, hogy egységes rendszer alakuljon ki a kifogások intézése terén, ezért a WestEnd Vevőkör közvetít az üzletek és a vásárlók között. A WestEnd Vevőkör hármas feladatot lát el:

1. Vevőbarát kezdeményezésként célja a vitás esetek, reklamációk intézésének gyorsítása, és a törvényben foglaltak fokozottabb betartatása.

2. Tapasztalati alapokon nyugvó üzleti/személyzeti oktatással állnak a kereskedők rendelkezésére, az aktuális jogszabályok, hatósági gyakorlat pontos megismerése érdekében.

3. A WestEnd Vevőkör általános fogyasztóvédelmi információs pontként is működik, ahol bárki tájékozódhat az aktuális országos, regionális fogyasztóvédelmi kérdésekről, törvényekről, rendeletekről.

A WestEnd Vevőkör létrehozását nem a reklamációk magas száma, hanem a változás igénye indokolta. Egy nemrégiben végzett felmérés szerint a WestEnd vásárlói közel 90%-ának sosem volt reklamációs vagy fogyasztóvédelmi problémája a Házban. Ennek ellenére a WestEnd Vevőkör kiötlői fontosnak tartják, hogy egységes, gyors, a fogyasztói bizalmat magas szinten kiszolgáló rendszert működtessenek.

Wittich Tamás (az NFH főigazgatója): "A WestEnd Vevőkör elnevezésű kezdeményezést a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság kezdettől fogva támogatta, úgy látta ugyanis, hogy a szolgáltatásnak alapvető szerepe lehet a fogyasztói közérzet javításában, a fogyasztói tudatosság növelésében, valamint a bizalom megteremtésében."

JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

A főigazgató elmondta azt is, hogy: "a fogyasztói bizalom helyreállítása nem csupán jogalkotói feladat, az a fogyasztóvédelem valamennyi szereplőjének alapvető érdeke".

Posch Péter, a WestEnd ügyvezető igazgatója elmondta, hogy: "A vásárlók minőségi kiszolgálása mindig is az egyik legfontosabb alapelvünk volt, ezúttal azonban itt az ideje, hogy elsőként lépjünk nagyot: egységesített, kidolgozott rendszerrel biztosítsuk a fogyasztók minőségi kiszolgálását, az esetleges reklamációk kezelését, intézését.

Az egységes rendszerben elsődleges a fogyasztóvédelemmel kapcsolatos jogszabályok betartása, de ezen felül szeretnénk hozzáadott értékkel is mutatni, hogy vásárlóink igazán fontosak számunkra."

Bár a WestEnd Vevőkör újdonságnak számít a hazai piacon, a bevásárlóközpontban található több üzlet, üzletlánc régóta rendelkezik olyan belső szabályozással, vagy rendszerrel, ami jogszabályon felül biztosít lehetőséget a fogyasztónak kényelmesebb vásárlásra, gyorsabb ügyintézésre. Ilyen lehetőség a nem minőségi hibás termékek bizonyos határidőn belül történő becserélése, vagy akár a jogszabályok által előírtnál gyorsabb ügyintézés.

A WestEnd Vevőkör részben ezekre a tapasztalatokra építve szeretne a napi kérdések gyors megoldása és rendezése mellett egy olyan rendszert működtetni, mely egy fejlettebb kereskedelmi kultúra megteremtésének részeként az egész országban példaértékű lehet.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. december 21. vasárnap
Tamás
51. hét
December 21.
Advent (4.)
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2025. december 21. 20:17