Legyetek résen! - ezt üzeni az Európai Bizottság, elsősorban a gyerekeknek és a fiataloknak. Minden második csengőhang- és háttérképreklám ugyanis őket célozza meg, sok esetben rajzfilmhősök, tévésztárok felvonultatásával. Az uniós tagállamok fogyasztóvédelmi hatóságaihoz százával özönlenek a panaszok. Nem ritka, hogy valaki ingyenes háttérkép letöltését követően kap egy SMS-t, ami gyakran több ezer forintot jelent a telefonszámlán - írja a Népszabadság.
Az EU bizottsága több mint félezer internetes reklám megvizsgálását követően most megállapította: az esetek felében szabálytalanul közölték az árakat. Azok nem tartalmazták például az összes adót, előfizetés esetén azt nem tüntették fel egyértelműen, illetve nem volt világos, hogy meddig tart az előfizetési időszak. Több mint kétharmados arányban a szolgáltatóról nem lehetett egyértelműen tájékozódni.
Összességében a reklámok négyötödét utalta Brüsszel további vizsgálatra. A magyar csengőhanghirdetések éppenséggel a legrosszabbak között szerepelnek: a huszonhárom vizsgált reklámból egyik sem bizonyult tökéletesnek az első szűrőn. Még nyolc tagállamban volt ugyanez a helyzet. Néhány ország esetében (hazánk nincs köztük) szégyentáblára helyezték a félrevezető szolgáltatókat.
Több uniós jogszabály, így az elektronikus kereskedelemről, illetve a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokról szóló irányelv is alapot ad a fellépésre. A kép vegyes: egyes szolgáltatók már az első figyelmeztetésre helyesbítenek, míg mások jogi csűrés-csavarásba kezdenek. - Mindenekelőtt az apró betűs szövegre kell odafigyelni!
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Varga Mihály elárulta, mennyivel tartozik az államnak a főváros
- Jókorát drágult a bárány
- Új világ köszöntött be a hazai bankautomatáknál
- Ébredezik a turizmus is
- Szeged–Veszprém a BL-ben: Kárpáti Krisztián szerint csak a pillanatnyi forma fog dönteni
- Nagy István: nagyobb hangsúlyt kell fektetni a zöldenergia térnyerésére