Nincs rendkívüli tisztítóereje a Bonux mosópornak, így a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jogosan marasztalta el a terméket forgalmazó Procter&Gamble Magyarország Kkt-t a fogyasztók megtévesztése miatt - így döntött a Fővárosi Ítélőtábla. A másodfokú bíróság azonban túl nagynak találta a jogsértésért kirótt 315 millió forintos bírságot és azt 105 millió forintra csökkentette.
A versenyfelügyeleti eljárás a Procter & Gamble Magyarország Nagykereskedelmi Kkt. (a továbbiakban: Procter & Gamble) televíziós reklámokban és hostessek által, a "Bonux" mosóporra vonatkozó, 2005. augusztus és november között közzétett tájékoztatása miatt indult meg. A reklámfilmek azt állították, hogy a "Bonux" tisztítóereje egészen rendkívüli a hipermarketekben kapható hasonló árú mosóporok körében. Amint arra a GVH rámutatott, a "hasonló árú mosóporok" közé a fogyasztók - sőt maga Procter & Gamble is - nem csupán a "Bonux" mosóporral együtt tesztelt "Tomi" és "Biopon Takarékos" mosóporokat sorolják. Más mosóporok esetében azonban a reklámfilmek állításainak alátámasztására semmilyen bizonyíték nem állt a Procter & Gamble rendelkezésére. Ráadásul a GVH megállapította, hogy a "Tomi" és a "Biopon Takarékos" mosóporok esetében sem felel meg a valóságnak az az állítás, hogy ezekhez képest a "Bonux" tisztítóereje rendkívüli. Ezt a "rendkívüliséget" ugyanis nem alapozzák meg a tesztek eredményei, az állítás így túlzottnak tekinthető. A jogsértésért a Procter & Gamble 315 millió Ft versenyfelügyeleti bírság megfizetésére köteles.
A döntés miatt az elmarasztalt vállalkozás a Fővárosi Bírósághoz fordult, ám az első fokon elutasította a keresetét. A Fővárosi Ítélőtábla másod fokú ítéletében kimondta, hogy nem vitatja a GVH döntését, ám a bírság összegét túlzónak tartja, így azt 105 millió forintra csökkenti.
Az ügy hivatali nyilvántartási száma: Vj-54/2006.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ismét felcsendül az ország egyik legszebb énekhangja
- Tekintélyes összeget csapol le a kormány a rezsivédelmi alapból
- Már az ötödik kutat fúrják a békési gázmezőn
- Orbán Viktor a Szakma Sztár fesztiválon: "ha csinálsz valamit, csináld világszínvonalon, ez rám is vonatkozik"
- Farkasordító hideget mértek Magyarországon
- Váratlan fordulat a virágzó kínai–orosz kereskedelemben