22 °C Budapest

Nem tisztít rendkívüli módon a Bonux!

Pénzcentrum
2008. július 17. 11:43

Nincs rendkívüli tisztítóereje a Bonux mosópornak, így a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jogosan marasztalta el a terméket forgalmazó Procter&Gamble Magyarország Kkt-t a fogyasztók megtévesztése miatt - így döntött a Fővárosi Ítélőtábla. A másodfokú bíróság azonban túl nagynak találta a jogsértésért kirótt 315 millió forintos bírságot és azt 105 millió forintra csökkentette.

A versenyfelügyeleti eljárás a Procter & Gamble Magyarország Nagykereskedelmi Kkt. (a továbbiakban: Procter & Gamble) televíziós reklámokban és hostessek által, a "Bonux" mosóporra vonatkozó, 2005. augusztus és november között közzétett tájékoztatása miatt indult meg. A reklámfilmek azt állították, hogy a "Bonux" tisztítóereje egészen rendkívüli a hipermarketekben kapható hasonló árú mosóporok körében. Amint arra a GVH rámutatott, a "hasonló árú mosóporok" közé a fogyasztók - sőt maga Procter & Gamble is - nem csupán a "Bonux" mosóporral együtt tesztelt "Tomi" és "Biopon Takarékos" mosóporokat sorolják. Más mosóporok esetében azonban a reklámfilmek állításainak alátámasztására semmilyen bizonyíték nem állt a Procter & Gamble rendelkezésére. Ráadásul a GVH megállapította, hogy a "Tomi" és a "Biopon Takarékos" mosóporok esetében sem felel meg a valóságnak az az állítás, hogy ezekhez képest a "Bonux" tisztítóereje rendkívüli. Ezt a "rendkívüliséget" ugyanis nem alapozzák meg a tesztek eredményei, az állítás így túlzottnak tekinthető. A jogsértésért a Procter & Gamble 315 millió Ft versenyfelügyeleti bírság megfizetésére köteles.

A döntés miatt az elmarasztalt vállalkozás a Fővárosi Bírósághoz fordult, ám az első fokon elutasította a keresetét. A Fővárosi Ítélőtábla másod fokú ítéletében kimondta, hogy nem vitatja a GVH döntését, ám a bírság összegét túlzónak tartja, így azt 105 millió forintra csökkenti.

Az ügy hivatali nyilvántartási száma: Vj-54/2006.

Példátlan összefogás a hazai Kickstarter mellett (x)

A Brancs a hazai piacon egyedi koncepciójával és célközönségével gyakorlatilag indulása óta aktív résztvevője a startup világnak.

Óriási dobásra készül 2023-ban a magyar Kickstarter: ez lehet a válság ellenszere?

Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.

Újabb két közösségi kampány lett sikeres: mutatjuk, hogy melyik (x)

Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.

Jövőre ezeket az ötleteket lesz érdemes figyelni!

Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2023. március 24. péntek
Gábor, Karina
12. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?