Összesen 952 márkás napvédő krém tanulmányozása után arra a következtetésre jutott az amerikai Environmental Working Group, hogy a megvizsgált termékek négyötöde vagy nem nyújt megfelelő védelmet a napsugarak ellen, vagy biztonsági kockázatot jelentő anyagot tartalmaz. Az USA piacvezető márkái egytől egyig megbuktak a teszten, és mindössze 143 termék ment át a rostán.
A 952 krém mindössze 15%-a volt alkalmas az UV A és UV B sugárzás blokkolására amellett, hogy alig tartalmazott egészségkárosító összetevőket. Az eredmények szerint a legalább 30-as faktorszámú termékek 7%-a csak leégés ellen, azaz az UV B sugarak ellen véd, a bőrkárosító és potenciálisan rákkeltő A sugarakat azonban nem szűri ki.
Paradox módon a vizsgált napkrémek 48%-a olyan hatóanyagokat tartalmaz, melyek percek vagy órák alatt lebomlanak az erős napfényben, védtelenül hagyva így a bőrt. Mindez egyben azt is jelenti, hogy kevés termék nyújt olyan hosszútávú védelmet, mint azt flakonon hirdetik.
A veszélyes összetevőkkel kapcsolatban az anyag kiemeli, hogy sok közülük bekerül a véráramba és ott fejti ki mérgező hatását. Az USA-ban piacvezető Coppertone's cég 41 vizsgált termékéből egyik sem került be az ajánlott kategóriába és a második-harmadik piaci szereplő Banana Boat és Neutrogena is csak 103-ból 1 terméket juttatott a kiemeltek közé.
Nagyon fájni fog, ha egyszer ki kell józanodni az árrésstopból: érik a katasztrófa a hazai boltokban
Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








