18 °C Budapest

Buktak a márkás napkrémek! A legdrágább a legveszélyesebb?

Pénzcentrum
2008. július 4. 05:40

Összesen 952 márkás napvédő krém tanulmányozása után arra a következtetésre jutott az amerikai Environmental Working Group, hogy a megvizsgált termékek négyötöde vagy nem nyújt megfelelő védelmet a napsugarak ellen, vagy biztonsági kockázatot jelentő anyagot tartalmaz. Az USA piacvezető márkái egytől egyig megbuktak a teszten, és mindössze 143 termék ment át a rostán.

A 952 krém mindössze 15%-a volt alkalmas az UV A és UV B sugárzás blokkolására amellett, hogy alig tartalmazott egészségkárosító összetevőket. Az eredmények szerint a legalább 30-as faktorszámú termékek 7%-a csak leégés ellen, azaz az UV B sugarak ellen véd, a bőrkárosító és potenciálisan rákkeltő A sugarakat azonban nem szűri ki.

Paradox módon a vizsgált napkrémek 48%-a olyan hatóanyagokat tartalmaz, melyek percek vagy órák alatt lebomlanak az erős napfényben, védtelenül hagyva így a bőrt. Mindez egyben azt is jelenti, hogy kevés termék nyújt olyan hosszútávú védelmet, mint azt flakonon hirdetik.

A veszélyes összetevőkkel kapcsolatban az anyag kiemeli, hogy sok közülük bekerül a véráramba és ott fejti ki mérgező hatását. Az USA-ban piacvezető Coppertone's cég 41 vizsgált termékéből egyik sem került be az ajánlott kategóriába és a második-harmadik piaci szereplő Banana Boat és Neutrogena is csak 103-ból 1 terméket juttatott a kiemeltek közé.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 28. csütörtök
Gedeon, Johanna
13. hét
Március 28.
Nagycsütörtök
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm