Összesen 952 márkás napvédő krém tanulmányozása után arra a következtetésre jutott az amerikai Environmental Working Group, hogy a megvizsgált termékek négyötöde vagy nem nyújt megfelelő védelmet a napsugarak ellen, vagy biztonsági kockázatot jelentő anyagot tartalmaz. Az USA piacvezető márkái egytől egyig megbuktak a teszten, és mindössze 143 termék ment át a rostán.
A 952 krém mindössze 15%-a volt alkalmas az UV A és UV B sugárzás blokkolására amellett, hogy alig tartalmazott egészségkárosító összetevőket. Az eredmények szerint a legalább 30-as faktorszámú termékek 7%-a csak leégés ellen, azaz az UV B sugarak ellen véd, a bőrkárosító és potenciálisan rákkeltő A sugarakat azonban nem szűri ki.
Paradox módon a vizsgált napkrémek 48%-a olyan hatóanyagokat tartalmaz, melyek percek vagy órák alatt lebomlanak az erős napfényben, védtelenül hagyva így a bőrt. Mindez egyben azt is jelenti, hogy kevés termék nyújt olyan hosszútávú védelmet, mint azt flakonon hirdetik.
A veszélyes összetevőkkel kapcsolatban az anyag kiemeli, hogy sok közülük bekerül a véráramba és ott fejti ki mérgező hatását. Az USA-ban piacvezető Coppertone's cég 41 vizsgált termékéből egyik sem került be az ajánlott kategóriába és a második-harmadik piaci szereplő Banana Boat és Neutrogena is csak 103-ból 1 terméket juttatott a kiemeltek közé.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Varga Mihály elárulta, mennyivel tartozik az államnak a főváros
- Jókorát drágult a bárány
- Új világ köszöntött be a hazai bankautomatáknál
- Ébredezik a turizmus is
- Szeged–Veszprém a BL-ben: Kárpáti Krisztián szerint csak a pillanatnyi forma fog dönteni
- Nagy István: nagyobb hangsúlyt kell fektetni a zöldenergia térnyerésére